به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۴۰۶۳۳۵

داستان جوانی که ستاره فوتبال ایران شد

داستان جوانی که ستاره فوتبال ایران شد
گروه ورزشی:باشگاه فولاد خوزستان با فروش محمد امین حزباوی، رکورد سود بردن از فروش یک بازیکن را در لیگ برتر زد. پیش از انتقال حزباوی به السد باشگاه استقلال با فروش مهدی قایدی به باشگاه شباب الاهلی رکورد بیشترین سود از فروش بازیکن را در اختیار داشت. تابستان دو سال قبل، این بازیکن با قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیون دلار راهی این باشگاه شد که البته خیلی زود دوباره به جام آبی‌ها بازگشت.

حالا باشگاه فولاد خوزستان با انتقال ۲ میلیون دلاری محمد امین حزباوی موفق شده این رکورد را از آن خود کند. البته که این باشگاه حدود ۶۰۰ هزار دلار هم بابت حق رشد حزباوی دریافت خواهد کرد. سود فولاد از انتقال بعدی این بازیکن هم چیزی حدود ۲۰ درصد از رقم کلی قرارداد خواهد بود.حزباوی پیش از انتقال به قطر، گفته بود هدف اصلی‌اش رفتن به اروپاست و قصد دارد با رفتن به لیگ‌های عربی، خود را به این انتقال رویایی‌اش نزدیک کند.
 
*نکونام و حزباوی
محمد امین حزباوی نمونه بارز یک استعداد جنوبی است، بازیکنی که توسط جواد نکونام به تیم بزرگسالان فولاد منتقل شد. زمانی که او در تیم جوانان این باشگاه بازی می‌کرد نظر کاپیتان سابق تیم‌ملی را به خود جلب کرد. نکونام که در آن زمان برای انتقال بازیکنان از تیم‌های پایه به تیم‌های بزرگسالان با مشکلاتی مواجه بود، سرانجام توانست زمینه حضور این بازیکن در تمرینات تیمش را مهیا کند. حزباوی که دائما در بین اردوهای ملی در رفت و آمد بود، نمی‌توانست به طور مداوم در تمرینات فولاد باشد اما نکونام نظارت روی این بازیکن را دقیق‌‍تر کرد.

هدف او این بود حزباوی را برای حضور در لیگ برتر آماده کند. نکونام با اینکه می‌توانست در تابستان گذشته مدافع جذب کند ولی ترجیح داد این کار را نکند تا آرام آرام به حزباوی بازی دهد و در واقع او را جانشین کاپیتان تیم خود یعنی ایوب والی کند. این اتفاق هم خیلی زود رخ داد. در چند هفته پایانی نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، حزباوی وارد ترکیب فولاد شد. او از همان بازی اول عملکرد چشمگیری داشت. نکونام معتقد بود حزباوی علاوه بر قدرت دفاعی، یک گلزن تمام عیار است، به همین دلیل در تمرینات ضربات کاشته، به این بازیکن فضای بیشتری داد. حزباوی رفته رفته اعتماد به نفس کافی را به دست آورد و در چشم به هم زدنی ستاره بی چون و چرای فولاد شد.

یکی از دلایلی که نکونام موسی کولیبالی را از فولاد کنار گذاشت دادن فضا به این بازیکن جدید و حضور بیشترش در ترکیب بود که اتفاقا جواب داد و زوج حزباوی و آقاسی عملکرد فوق‌العاده ای داشتند. امین در لیگ برتر بازی‌های درخشانی انجام داد و در چند مسابقه گل‌های حساسی زد. حزباوی در لیگ قهرمانان هم عالی بود و می‌توانست دروازه الهلال را باز کند. درخشش امین باعث شد او بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرد ولی نکونام تلاش کرد تا او را از فضای رسانه‌ای دور نگه دارد و این مسئله اتفاقا به پیشرفت و تمرکز این بازیکن کمک زیادی کرد.
حالا حزباوی به لیگ قطر و باشگاه السد رفته است. او با پیشنهاداتی اروپایی هم مواجه بود اما با این نتیجه رسید مدتی در قطر بازی کند و علاوه بر کسب تجربه، زبان انگلیسی را به طور کامل یاد بگیرد. او به زبان عربی تسلط کامل دارد. بدون شک حزباوی تازه در ابتدای راه است و می‌تواند تبدیل به بازیکنی بزرگ شود. او آرزو دارد به اروپا برود و می‌گوید قطر تنها یک توقفگاه برایش خواهد بود.
مرجع : خبرآنلاین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها