به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۰۶۳۳۶

حکایت ستاره‌ای که از بچگی عاشق پرسپولیس بود

حکایت ستاره‌ای که از بچگی عاشق پرسپولیس بود
گروه ورزشی: شماره ۹ پرسپولیس در لیگ بیست و دوم شروع خوبی نداشت اما در ادامه ناگهان پوست ترکاند و به اوج آمادگی رسید. مهدی ترابی ۷ گل زد و ۸ پاس گل داد تا پرسپولیس را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند اما...
 
شاید ندانید این ستاره ملی پوش نزدیک بود در سال ۱۳۹۴ استقلالی شود منتهای مراتب خودش نخواست. مهدی ترابی نخستین حضورش با سایپا در لیگ برتر فوتبال ایران را در فصل ۹۳–۱۳۹۲ در برابر با تیم مس کرمان تجربه کرد. مهدی ترابی در دو فصل ابتدایی حضور در تیم بزرگسالان سایپا زیاد مطرح نبود البته در فصل نخست تنها در سه بازی به میدان رفت و در فصل بعدی (فصل ۹۴-۹۳) در دیدارهای تیم سایپا حضوری فعال را تجربه کرد.

مهدی ترابی به واسطه حضور فعال در دیدارهای تیم فوتبال سایپا در ۲۱ خرداد ماه ۹۴ به انتخاب کارلوس کیروش توانست برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه ایران و ازبکستان بر تن کند و در همین دیدار موفق به گلزنی در دقیقه ۹۰ شد تا مهدی ترابی نام خود را در کنار بزرگان فوتبال ایران مطرح کند.
 
مسئولان باشگاه استقلال بانظر مساعد پرویز مظلومی در دی ماه ۹۴ برای جذب مهدی ترابی از سایپا اقدام کردند ولی در نهایت با توجه به اینکه مدیران سایپا حاضر به انتقال مهدی ترابی به استقلال نشدند این انتقال هرگز صورت نپذیرفت. در همان مقطع عنوان شد خود مهدی ترابی با این انتقال مخالفت کرده چرا که عاشق پرسپولیس بوده است.
 
اردیبهشت ماه ۹۵ بهرام افشارزاده به دیدار رضا درویش، مدیرعامل باشگاه سایپا رفت شنیده‌ها حاکی از آن است که افشارزاده در آن بازه زمانی در رابطه با به‌کارگیری ترابی در استقلال با درویش صحبت‌هایی را انجام داده است و قرار معاوضه ترابی منعقد شده بود. مدیرعامل باشگاه سایپا در واکنش به خبر معاوضه ترابی و یکی از بازیکنان استقلال گفته بود: «کدام آدم عاقلی بازیکن ۲۱ ساله‌ای مانند ترابی را که به تنهایی یک تیم است، می‌دهد و مهاجمی ۳۳ ساله را می‌گیرد؟»

باشگاه استقلال برای جذب ترابی دست بردار نبود و در خرداد ماه ۹۵ برای جذب ترابی نامه‌ای رسمی به سایپا ارسال کرد؛ اما در همان روز خبری مبنی بر تمدید قرارداد ترابی و سایپا بر روی خروجی سایت سایپا قرار گرفته تا موضوع مبادله ترابی با بازیکن استقلال منتفی شود.

پیش از جایگزین شدن علی دایی به جای حسین فرکی در اردیبهشت ماه ۹۶ صحبت برای پیوستن مهدی ترابی به استقلال مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد ولی با تکیه علی دایی به نیمکت سایپا و تمایل نداشتن علی دایی برای قوی‌تر شدن استقلال منصوریان این موضوع منتفی شد.سرانجام در سال ۱۳۹۷ و از نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم، مهدی ترابی به تیم محبوب دوران کودکی‌اش پرسپولیس پیوست و توانست خیلی زود تبدیل به ستاره و بازیکن تأثیرگذار این تیم شود و در قهرمانی‌های سرخ‌ها نقشی اساسی بازی کند.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها