به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۰۶۷۱

آمار مرگ‌ومیر سرطان 2 برابر تصادفات است

گروه سلامت: دبیر علمی نخستین سمینار بهینه‌سازی پرتودرمانی از آمار بالای مرگ‌ومیر بر اثر سرطان خبر داد و گفت: این آمار 2 برابر مرگ‌ومیر بر اثر حوادث و سوانح است.
آمار مرگ‌ومیر سرطان 2 برابر تصادفات است
محمدرضا قوام نصیری در نخستین سمینار بهینه‌سازی پرتودرمانی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: در همه دولت‌ها و دانشگاه‌های دنیا ساماندهی و رسیدگی به وضعیت بیماران سرطانی نیازمند نیروهای خاص و تجهیزات ویژه است. وی افزد: سرطان امروزه بحث روز دنیا بوده و مقالات، کتب، همایش‌ها و... در این مورد بسیار وجود دارد اما همچنان آمار بالای مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری در جهان بیداد می‌کند.

دانشیار گروه انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: توجه به آمار بالای مرگ‌ومیر بر اثر سوانح و تصادفات در ایران باعث شد تا این آمار کاهش یابد اما همچنان شاهد بی‌توجهی به ساماندهی این بیماری در کشور هستیم در حالی که آمار مرگ‌ومیر بر اثر سرطان 2 برابر آمار سوانح و تصادفات است. قوام نصیری افزود: این سمینار برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و امیدواریم نتایج مثبتی نیز در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: رادیوتراپی و انکولوژی باید بر مبنای علم باشد لذا هم‌اندیشی‌ها و استفاده از مقالات ویژه در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به تمام متخصصین فیزیک پزشکی، رادیوتراپ‌ها و انکولوژیست‌های کشور را در راستای بهینه‌سازی مراحل درمانی بیماری سرطانی و نیز آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی نماید.
مرجع : فارس