به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۰۶۷۸۳

یک ساباط تاریخی تخریب شد

یک ساباط تاریخی تخریب شد
گروه فرهنگی: یک باستان‌شناس از تخریب آخرین ساباط تاریخی شهرستان انار کرمان خبر داد.به گزارش ایسنا، محمدرضا نسب عبداللهی گفت: هرچند قدمت این ساباط به دوره صفویه نسبت داده شده، اما تاکنون در فهرست آثار ملی کشور ثبت نشده است و تاکنون از گزند آسیب‌ها در امان مانده بود، اما یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ تخریب شد.
 
این باستان‌شناس افزود: آخرین بار ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای ضبط کلیپی درباره این ساباط تاریخی به این مکان مراجعه کرده بودم و ساباط بدون هیچ مشکلی همانند گذشته استوار بود.او گفت: ساباط‌ها معابر دالان‌مانندی در کوچه‌ها هستند که در شهرستان انار کرمان نمونه‌های دیگری نیز از آن وجود داشت که همگی در گذشته تخریب شده بودند و ساباط کوچه مسجد تاریخی خواجه انار، آخرین آن‌ها بود که متاسفانه از بین برده شد.

نسب عبداللهی اظهار کرد: این ساباط دیوار به دیوار مسجد تاریخی خواجه انار با قدمت دوره صفویه بود، که‌ طول بیشتری داشته و در گذشته‌های دور و بر اثر فرسایش فرو ریخته و باقی‌مانده‌ طاق آن‌ که احتمالا اوایل پهلوی مرمت شده بود، یکشنبه هفتم خردادماه تخریب شد. در حال حاضر فقط دیوار این ساباط که قدمت صفویه دارد، باقی‌مانده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها