به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۰۶۹۰۵

چرا شب‌ها دچار پرخوری می‌شویم؟

چرا شب‌ها دچار پرخوری می‌شویم؟
گروه علمی: خوردن غذا در طول روز ممکن است فوایدی برای سلامت روان داشته باشد، ولی در شب غذا خوردن علاوه بر افزایش وزن عامل اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب است.به گزارش برنا،از غذا برای تسکین خلق و خوی خود استفاده می‌کنید. بر اساس تحقیقات اخیر، زمان صرف وعده‌های غذایی ممکن است بر خلق و خو، از جمله سطوح افسردگی و اضطراب تأثیر بگذارد. محققان بیمارستان بریگهام و زنان، یکی از اعضای مؤسس سیستم مراقبت‌های بهداشتی Mass General Brigham، تأثیرات غذا خوردن در طول روز و شب را بررسی کردند.
 
محققان دریافتند که افرادی که درطول شب غذا مصرف می‌کردند، خلق و خوی اضطراب و افسردگی بین آن‌ها افزایش یافت. این افزایش در گروهی از شرکت‌کنندگان که فقط در طول روز غذا می‌خوردند مشاهده نشد که نشان می‌دهد زمان غذا خوردن ممکن است بر آسیب‌پذیری خلق و خوی تأثیر بگذارد.

یافته‌های محققان شواهدی را برای زمان‌بندی مصرف غذا به‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه‌روزی هستند، ارائه می‌کند.در جوامع صنعتی، کارگران نوبتی تا ۲۰ درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهند و به طور مستقیم مسئول خدمات مختلف بیمارستانی، مشاغل تولیدی و سایر خدمات ضروری هستند. کارگران شیفت معمولا با اختلاف بین ساعت داخلی مغز و فعالیت‌های معمولی مانند چرخه غذا خوردن و روزه‌داری مواجه می‌شوند. همچنین ۲۵ تا ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی قرار دارند.

یافته‌های محققان دری را برای یک استراتژی جدید رفتاری باز می‌کند که ممکن است برای افرادی که اختلالات سلامت روان را تجربه می‌کنند نیز مفید باشد. مطالعه ما شواهد رو به رشدی بیان می‌کند که نشان می‌دهد استراتژی‌هایی که خواب و ریتم شبانه روزی را بهینه می‌کنند ممکن است به ارتقای سلامت روان کمک کنند.
برای انجام این مطالعه، Scheer، Chellappa و همکاران ۱۹ شرکت کننده (۱۲ مرد و ۷ زن) را برای یک مطالعه تصادفی کنترل شده ثبت نام کردند. شرکت‌کنندگان تحت یک پروتکل Desynchrony اجباری در نور کم به مدت چهار «روز» قرار گرفتند.

تیم دریافتند که زمان‌بندی غذا به طور قابل توجهی بر سطح خلق و خوی شرکت کنندگان تاثیر می‌گذارد. گروه کنترل شیفت شب که شامل افرادی بودند که وعده غذایی شبانه مصرف می‌کردند، سطوح خلق و خوی افسردگی و اضطراب را در مقایسه با گروه کنترل دیگر که مصرف غذای روزانه داشتند نشان می‌دادند.
مصرف غذا بر سلامت روان باید مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد.
برچسب ها: پرخوری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها