به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۶۹۲۹
۵۸ تا ۶۱ میلیون ایرانی کاربر تلگرام و ۴۲ تا ۴۶ میلیون در اینستاگرام هستند

فیلترینگ حریف حضور ایرانی‌ها در تلگرام و اینستاگرام نشد

گروه فناوری: بر اساس آخرین اطلاعات دیتاک، علیرغم فیلترینگ گسترده، همچنان بین ۵۸ تا ۶۱ میلیون نفر ایرانی از تلگرام و بین ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
فیلترینگ حریف حضور ایرانی‌ها در تلگرام و  اینستاگرام نشد
سایت زومیت گزارشی درباره گزارش سالانه دیتاک درباره استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و نوشته است ۶۰ درصد از کل کاربران اینترنت در جهان عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. در ایران ۵۴ درصد از مردم در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند. دیتاک با هدف دریافت اطلاعات از رفتار کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۱ گزارش سالانه خود را منتشر کرده است. بر اساس یافته‌های دیتاک با وجود تمام محدودیت‌هایی که برای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران وجود دارد، تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ تا ۶۱ میلیون ایرانی کاربر تلگرام بوده‌اند. اینستاگرام هم ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی دارد و حدود چهار میلیون کاربر ایرانی هم در توییتر فعال هستند.
در گزارش دیتاک در مورد میزان فعالیت کاربران ایرانی در اینستاگرام آمده: «بسیاری از کاربران ایرانی تصور داشتند با فیلترینگ اینستاگرام، این شبکه اجتماعی نیز همچون فیسبوک از رده‌بندی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار ایرانی خارج می‌شود؛ اما داده‌های دیتاک نشان می‌دهد که پس از اعتراضات حجم محتوای عمومی این بستر به ‌مرور افزایش یافت.»  در سال ۱۴۰۱، بیشترین هشتگ‌ها به موضوع اعتراضات مربوط بوده که در شبکه‌های اجتماعی مختلف توسط کاربران ایرانی استفاده شده است. در اینستاگرام هشتگ ایران بیشترین تکرار را داشته و هشتگ‌های بلوچستان، تهران، عشق و مهسا امینی هم جزء هشتگ‌های پرتکرار بوده‌اند.
یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال گذشته از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند. سال گذشته، ایرانی‌ها در هر ثانیه حدوداً ۲۳۳ توییت منتشر کرده‌اند و ۹۵ درصد از مجموع توییت‌ها، ری‌توییت و تنها پنج درصدشان توییت دست اول بوده است. فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام، واتس‌اپ، وی‌چت، تیک‌تاک، تلگرام، اسنپ‌چت، توییتر و پینترست محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان هستند و بیشترین تعداد کاربر را دارند اما همه این ۱۰ شبکه پُرکاربر جهان در ایران فیلتر هستند. دیتاک شرکتی دانش‌بنیان و مبتنی بر تکنولوژی درتهران است که انتشار گزارش‌های تحلیلی از جمله محصولات آن است.

آنتی فیلتر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۱
سانسور و فیلترینگ سیاستی همواره شکست خورده است. (431020)
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۶:۴۷
بله بخاطر اینکه تلگرام واقعا از همه پیام رسان ها بهتر و مفید تر هستش و کارایی زیادی داره و بسیار قابل اعتماد و دارای امنیت هستش (431063)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۱:۴۰
چرا باید در عصر ارتباطات ارتباط ما با دنیا قطع باشه. چرا باید فیلتر بشه.سهم اونایی که فقط میخوان از این شبکه ها کسب درامد کنن یا گره از کارشون وا کنن یا برای ارتباط با عزیزانشون استفاده کنن چی میشه؟ ازادی بیان و حقوق بشر هم هیچی. (431088)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها