به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۰۶۹۷۴

۵ برنامه‌ای که باید از گوشی‌تان حذف کنید

۵ برنامه‌ای که باید از گوشی‌تان حذف کنید
گروه فناوری:  یک متخصص فناوری پنج نوع برنامه را معرفی کرده که اگر با مشکل سرعت و باتری مواجه هستید، می‌توانید حذف کردن آن‌ها را امتحان کنید. البته حذف برخی از برنامه‌ها آسان‌تر از بقیه خواهد بود، اما برای احساس افزایش عمر باتری، احتمالا ارزشش را دارد.
 
درو رومرو کارشناس فناوری، این پنج نوع برنامه را معرفی کرده است. اولین برنامه در این لیست، برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیسبوک است.رومرو گفت: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت به دلیل مصرف بیش از حد منابع سیستمی مانند CPU، حافظه و باتری بدنام هستند. اگر نمی‌خواهید همه آن‌ها را حذف کنید، ممکن است بخواهید یکی را انتخاب کنید که بتوانید از طریق مرورگر به آن دسترسی داشته باشید. یا اینکه می‌توانید اعلان‌های پس‌زمینه این برنامه‌ها را خاموش کنید و ببینید آیا این کار کمک می‌کند یا خیر.

برنامه بعدی در این لیست، برنامه‌های استفاده نشده یا کمتر استفاده شده است. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که این برنامه‌ها را از گوشی هوشمند خود پاک کنید.اریش کرون، یکی از حامیان آگاهی امنیتی در شرکت تخصصی «KnowBe4» گفت: «وقتی استفاده از یک برنامه تمام شد، آن‌ را از موبایلم حذف می‌کنم.»

رومرو توصیه می‌کند که از نصب برنامه‌های بازی خودداری کنید. این متخصص گفت: بازی‌های با کارایی بالا با گرافیک پیچیده و نیازمندی‌های پردازشی می‌توانند بر آیفون شما فشار وارد کنند و در نتیجه  عملکردش را کندتر کنند.برنامه‌ بعدی در این لیست ممکن است شما را شگفت‌زده کند. رومرو برنامه‌های ضد ویروس را به عنوان مقصر بالقوه برای کند کردن سرعت گوشی و تخلیه باتری معرفی می‌کند.  این موضوع به ویژه در مورد آیفون‌هایی که دارای نرم‌افزارهای امنیتی داخلی زیادی هستند، صدق می‌کند.

اگر می‌خواهید یک برنامه آنتی‌ویروس دانلود کنید، در مورد انتخابتان بسیار دقیق باشید، زیرا همه آنها ارزش داده یا پول شما را ندارند. در نهایت، رومرو توصیه می‌کند که از برنامه‌هایی که به شدت به ویجت‌ها متکی هستند، خودداری کنید. اینها شامل برنامه‌های هواشناسی و اخبار است. به حداقل رساندن این نوع محتوا باید فشار کمتری به گوشی هوشمند شما وارد کند، زیرا گوشی شما دیگر نیازی به به‌روزرسانی مداوم برنامه‌ها نخواهد داشت.
برچسب ها: باتری موبایل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها