به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۰۷۰۹۸

تحریم دو موسسه مالی سوریه 

تحریم دو موسسه مالی سوریه 
گروه بین الملل: وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تحریم دو شرکت خدمات مالی سوریه خبر داد. بر اساس این بیانیه، این دو شرکت در نقض تحریم‌های حکومت بشار اسد نقش داشتند و به نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان کمک می‌کردند.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای از تحریم دو شرکت خدمات مالی سوریه خبر داد که به صورت "پنهانی" به حکومت بشار اسد، نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان کمک می‌کردند.
بر اساس این بیانیه، ایالات متحده مالکان شرکت صرافی "الفاضل" را که سه برادر هستند، تحریم کرده است. این بیانیه می‌افزاید صرافی فاضل در دمشق از سال ۲۰۲۱ تا کنون میلیون‌ها دلار را به حساب‌هایی در بانک مرکزی سوریه که از سوی آمریکا تحریم شده انتقال داده و به سود حکومت سوریه فعالیت کرده است.
صرافی فاضل همچنین متهم است به ازای دریافت محموله‌های نفتی از ایران، از سوی حکومت اسد به محمد قاسم البزال، نماینده مالی حزب‌الله پول پرداخت می‌کرده است.
شرکت خدمات مالی "الادهم"، صرافی دیگری که دفتر آن نیز‌ در دمشق واقع شده است، به این متهم شده که از سال ۲۰۲۱ به این سو میلیون‌ها دلار پول را به حساب‌های بانک مرکزی سوریه انتقال داده است.
این نخستین اقدام واشنگتن در تحریم نهادهای سوریه پس از ورود مجدد دولت اسد به اتحادیه عرب است.این تحریم‌ها که بر اساس "قانون سزار" اعمال شده‌اند در شرایطی اجرا می‌شوند که سوریه اوایل ماه جاری پس از سال‌ها جنگ داخلی، در اتحادیه عرب پذیرفته شد و کشورهای عربی یکی پس از دیگری به عادی‌سازی روابط با حکومت اسد پرداختند.
 در همین حال، ایالات متحده اعلام کرده است که روابط خود با حکومت اسد را عادی نخواهد کرد و سوریه مستحق پذیرش مجدد در اتحادیه عرب نیست.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها