به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۷۱۶۰

جبلی: فردوسی‌پور به مردم و نظام لگد زد!

جبلی: فردوسی‌پور به مردم و نظام لگد زد!
گروه سیاسی: رییس سازمان صداوسیما که در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شده بود،  موضع خود در قبال عادل فردوسی‌پور ـ مجری سابق صداوسیما و برنامه «نود» ـ و همچنین برخی دیگر از هنرمندانی که رسانه ملی در این مدت با آنها قطع همکاری کرده است را بیان کرد.
به گزارش ایسنا، پیمان جبلی  در پاسخ به پرسشی از دانشجویان درباره‌ موضع رییس سازمان صداوسیما در قبال عادل فردوسی‌پور و بازگشت این مجری به تلویزیون، تصریح کرد: بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه من پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟! حالا ما چشممان را می‌گذاریم روی هم انگار ندیده‌ایم، اصلا شما (دانشجویان) و مردم اجازه می‌دهید ما این کار را کنیم؟ آیا ما می‌توانستیم برنامه‌هایی را بدون عز و التماس و بدون پذیرش ذلت در برابر افرادی که پشت پا زدند به اعتقادتشان، تاریخشان، فرهنگ و مردمشان و نظامی که تا به حال از آن ارتزاق کرده بودند که با آن تا به اینجا رسیده بودند، بسازیم؟ پاسخ این است" نه می‌توانیم و نه خواهیم توانست که این کار را انجام بدهیم.
رئیس صداوسیما گفت: پس کار کمی نیست که ما شب عید و نوروزمان را بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن فروخته نیست.
جبلی در پاسخ به سوالی درباره شائبه قبیله‌گرایی در صداوسیما اظهار کرد: شرعا اجازه قبیله‌گرایی در صداوسیما را نمی‌دهم. اینهایی که شما به آن می‌گویید قبیله‌گرایی خودش یعنی اتفاقاتی در صداوسیما افتاده و کارهای جدیدی شروع شده است! کاچی به از هیچی.
رییس صداوسیما سپس در این زمینه از برنامه‌های پاورقی، دی بی سی و محفل یاد کرد و توضیح داد: قبیله‌گرایی یعنی در را قفل کنیم و نگذاریم کسی وارد شود. قطعا کارهای خوبی انجام شده و آن‌قدر دشمن را عصبانی کرده که بنده چهار بار در طول سه ماه تحریم شدم؛ بنابراین برنامه‌ای که آنها را به واکنش کشیده حتما موفق بوده است. در اغتشاشات که برخی از دوستان (دانشجویان) فرمودند نتوانستید روایت اول را به دست بگیرید، اگر روی شما موثر نبودیم، روی دشمن که حتما موثر بودیم. اگر برنامه قوی‌ای بوده باشد که به آن میدان ندادیم، حتما ضعف از ما بوده است. ولی باید به این هنرمندان میدان داده شود. به تمام افرادی که به ارزش‌ها، فرهنگ و هنر جامعه پایبند هستند باید میدان داده شود. من در خودم چیزی به عنوان قبیله و گرایش کشف نکردم و امانت رسانه ملی را بر دوش خودم احساس می‌کنم و شرعا اجازه نمی‌دهم که در سازمان صداوسیما قبیله‌گرایی اتفاق بیفتد. اگر هم قبلا اتفاق افتاده است الان نباید اتفاق بیفتد.در تولیدات ما راه هیچکدام از افراد، موسسه‌ها و گروه‌ها فارغ از اینکه هرکدام وابسته به کدام نهاد هستند، بسته نیست. می‌توانند بیایند و غیر از این هم راهی نداریم.
برخی نمی‌خواهند باشند خب نخواهند/ اتفاقا مردم هم از قیافه آنها خوششان نمی‌آید
رئیس صداوسیما که در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شده بود، در بخشی دیگر به پرسش دانشجویان درباره فعالیت‌های رسانه ملی پس از قطع همکاری با برخی سلبریتی‌ها توضیح داد.
پیمان جبلی خاطرنشان کرد: سلبریتی واژه مطلقا منفی نیست. ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم. تعارف هم نداریم. نمی‌خواهند دیگر باشند خب نخواهند. اصلاً یک بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید اتفاقا قیافه آنها را ببینند، این طور نیست که فقط آنها بدشان بیاید، مردم هم بدشان می‌آید که قیافه این آدم‌ها را ببینند. اما در مقابل چهره‌هایی که به نظر می‌رسد که شاید به دلیل فشارهای سنگین مجبور شده‌اند علیرغم میل باطنی‌شان در جایی حرفی بزنند، من به جرأت عرض می‌کنم که ما در را به روی آنها نبسته‌ایم.
رئیس صداوسیما گفت: خیلی از آنها (سلبریتی‌ها) به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ببینید در صفحه واتساپ و پیام رسان‌مان چقدر تهدید به قتل زن و بچه برایمان فرستاده‌اند. ما مجبور شدیم در جاهایی چیزی بگوییم اما شما می‌دانید که دل ما با شماست و باز هم حاضریم کار کنیم. من بارها گفته‌ام درِ صداوسیما به روی کسی که به مردم و فرهنگ مردم احترام می‌گذارد، باز است. کسی که خودش نمی‌خواهد بیاید من نمی‌روم التماس کنم. کسی که خودش همچنان در عالم هپروت و اوهام سیر می‌کند ما سراغش نمی‌رویم بگذارید در همان عالم بماند.
تربیت سلبریتی ارزشی/ اتفاقی عجیب در پشت صحنه یک سریال
جبلی سپس به تربیت چهره‌های جدید در صداوسیما اشاره کرد و گفت: در کنار این مسئله تربیت و کشف چهره‌های جدید اتفاق افتاده، من اسم نمی‌برم اما در این مدت اخیر و در ماه‌های بعد از فتنه، چهره‌های جدیدی کشف شده‌اند و اتفاقاً تبدیل به سلبریتی شده‌اند. منتهی سلبریتی‌های ارزشی. چه بسا اصلاً بین خود شما افرادی باشند که قابلیت داشته باشند دو روز دیگر به صداوسیما بیایند و سلبریتی شوند؛ بنابراین ما باید کشف و تربیت کنیم و البته جذب هم داشته باشیم برای چهره هایی که رابطه‌شان را قطع نکردند و می‌خواهند در خدمت مردم باشند.
او همچنین یادآور شد: اتفاق کمی در سال گذشته نیفتاد. وقتی یک تصویر دروغین برای بخش عظیمی از جامعه نخبگان هنری اعم از بازیگران و سلبریتی‌ها اتفاق افتاد که می گفتند خدای ناکرده از فردا دیگر کار نظام تمام است. یکی از همین کارگردان‌های سرشناسی که شما هم او را می شناسید به من می گفت سر صحنه سریال مشغول ضبط بودیم که بازیگران آمدند و به من گفتند شما اجازه بدهید ما دو مُدل سکانس ضبط کنیم. یک مدل با حجاب و یک مدل بی‌حجاب! که اگر نظام سقوط کرد ما بقیه کارمان را با آن مدل بی‌حجاب ادامه بدهیم و زحمتی که کشیدیم به هدر نرود. آنقدر عمق و تاثیر جنگ ترکیبی دشمن روی قشری از جامعه متاسفانه شدید شد که انتظار اینکه همین فردا کار تمام می‌شود را داشتند.
 

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۸:۴۵
فردوسی پور آدم فرهیخته ای هست و جایگاهش در صدا و سیمای میلی نیست (431094)
رییس زاده علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۹:۴۶
سخنان آقای جبلی را شنیدم
والله پر از نفرت پراکنی و کینه توزی بودند
خودستایی و مشمئز کننده تنها صفتی است که برای این سخنان در نظر گرفت....
اتفاقا صدا و سیمای میلی عامل و محرک نا آرامی ها و این وضعیت بود و باید به سبب بوجود آوردن چنین وضعیتی محاکمه و توبیخ شود نه آنکه کمک کننده آنچنان که جبلی خود دانا پند گفت...
ضمنا چرا یادش رفت که برادرش به آمریکا پناهنده شد و ان حرفها را علیه کشور و نظام گفت؟؟ان لگد زدن و نمکدان شکستن نبود....آقای جبلی گره در باد می زنی و ژاژ می خوابی بس کن!!بس (431100)
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۲۲:۱۰
گره بر باد مزن ..... (431154)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ۰۸:۲۶
سلبریتی با همین صدا و سیما مشهور شد. (431171)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۲:۴۵
چقدر از طرف مردم حرف زد. مردم، مردم، مردم (431114)
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ۰۹:۳۴
از مردمی مثل خودشون حرف میزنند که از قیمت مرغ و گوشت و تخم مرغ و ... بی خبرند و سر سفره انقلاب نشستند و میخورند و می برند. (431177)
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۱۳:۱۵
البته شما خیلی احترام به مردم را رعایت میکنید چون خودتان با افکارتان مفیدین ونتیجه آنرا در کف بازار نمیبینید چرا بخود نمیاد (431116)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ۱۴:۳۶
همونکه دانشجویان صادقی رو
مخاطب قرار داده مشخصه که
مردم مد نظرش کیاین

کاش یکی پیدا میشد وفتوا میداد
پول وهزینه برقی که صرف
تلویزیون جبلی صدا وسیما میشه
حرامه حرام (431207)
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۵:۵۵
دو ماهه انتن تلویزیونمون خرابه اصلاا علاقه ندارم ببرم درستش کنم خیلی راحتم . (431789)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۱۷
وطن‌فروش کسیه که از شکم مردم می‌زنه و می‌فرسته برای غیر مردم! (431826)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها