به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۰۷۱۸۰

این چند نفر برای خود پادشاهی می‌کنند

این چند نفر برای خود پادشاهی می‌کنند
گروه ورزشی: سخت‌ترین چیز در فوتبال گلزنی است و این باعث می‌شود نقش مهاجم در زمین همیشه مهم باشد.
بازار نقل و انتقالات هم با این گزاره قطعا موافق است. بیشترین هزینه‌ها اغلب برای مهاجمین هدف تعیین می‌شود. یک هیتمن شایسته می‌تواند بسیاری از مشکلات تیم شما را لاپوشانی کند. البته، مهاجم بودن امروز دیگر فقط به معنای تمام‌کنندگی نیست. شما باید قدرت حفظ توپ داشته باشید، بخش‌های مختلف تیم را به هم مرتبط کنید، در پرس حضور داشته باشید، کانال‌ها را پیدا کنید و دفاع‌های قلدری را از سر راه‌ بردارید.  فهرستی که در ادامه می‌آید شامل بازیکنانی است که به عنوان مهاجم مرکزی بازی می‌کنند، نه مهاجمان سایه یا وینگرها. بنابراین اگر بازیکنی مثل محمد صلاح اینجا نیست تعجب نکنید! او در این فصل بیشتر وینگر بازی کرده است.
۱۰. دوشان  ولاهویچ  (یوونتوس) 
پس از زدن 49 گل در 108 بازی برای فیورنتینا، هواداران یوونتوس با ورود این صربستانی به تورین در ژانویه 2022، انتظار چیزهای بزرگی را داشتند. اما او هنوز به سطح انتظارات مورد نظر نرسیده است. بانوی پیر دوران انتقالی را پشت سر می‌گذارد، اما این بازیکن صرب همچنان آمار خود را در گلزنی دو رقمی کرده. در سری آ این فصل، به‌رغم مشکلات خارج از زمین با باشگاه، مسائل مشکل‌سازی در زمین هم برای او وجود داشته. ولاهویچ که یک جنگنده است، او مهارت‌های زیادی دارد. او می‌تواند روی یک توپ بلند در حالی که پشت سرش به سمت او می‌آید، بدود و مدافعان را به چالش بکشد. این کار او واقعا هواداران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. فراموش نکنید! او هنوز فقط 23 سال دارد و اگر یووه درست در فصل آینده شرایط را مساعد کند او می‌تواند بسیار بدرخشد.
۹. الکساندر ایساک (نیوکاسل) 
پیوستن به یک تیم لیگ برتری با بیش از 60 میلیون پوند در تابستان 2022 مطمئنا فشار زیادی را روی یک بازیکن جوان وارد می‌کند، اما ایساک مطمئنا از زمان حضور در سنت جیمز پارک به این انتظارات پاسخ داده است. در حالی که مصدومیت در ماه‌های ابتدایی دوران حرفه‌ای او در نیوکاسل رخ داد، این بازیکن سوئدی زمان از دست رفته را با ثبت میانگین یک گل به ازای هر دو بازی جبران کرده. جا گذاشتن مدافعان با سرعت بی‌نظیر و لمس توپ‌های مسحورکننده‌اش از ویژگی‌های اوست. اگر می‌خواهید نگاهی اجمالی به استعداد او داشته باشید، کافی است نگاهی به دریبل حیرت‌انگیزی که او قبل از گل جیکوب مورفی به اورتون در پیروزی 4-1 نیوکاسل انجام داد، دقت کنید. 
۸. گابریل  ژسوس  (آرسنال) 
برخلاف بیشتر مهاجمان دیگر، این چیزی است که ژسوس برای تیم به ارمغان می‌آورد؛ این جدای از گل‌هایی است که برای آرسنال بسیار مهم هستند. در واقع، حرکت، بازی ارتباطی و اخلاق کاری خستگی‌ناپذیر ژسوس او را به یک بازیکن ارزشمند برای توپچی‌ها تبدیل می‌کند و تصمیم میکل آرتتا برای به خدمت گرفتن او از منچسترسیتی را مورد تایید قرار می‌دهد. تعداد کمی از مهاجمان در فوتبال جهان، عملکردی با سطح فداکاری مانند ژسوس دارند، در حالی که آمار دو رقمی او در لیگ برتر هنوز توانایی او  در مقابل دروازه  را  برجسته می‌کند.
۷. لائوتارو   مارتینز  (اینترمیلان) 
کاپیتان اینتر به اولین فینال خود در لیگ قهرمانان اروپا از سال 2010 رسیده هرچند ممکن است این دستاورد حتی برای مارتینز در فصل 23/22 20نقطه برجسته‌ای نباشد، زیرا این بازیکن کوچک‌اندام در تیم قهرمان جام جهانی آرژانتین در قطر نیز حضور داشت. مارتینز در حالی که به دلیل بازی‌هایش در قطر مورد تمسخر قرار گرفت، با زدن 20 گل در سری آ و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان به منتقدان خود پاسخ داد. این بازیکن آرژانتینی دارای سرعتی عالی و قدرت شوت وحشیانه است. تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتر با قراردادهایی بالا برای جذب مارتینز آستین بالا زده‌اند که به راحتی می‌توان  دلیل آن  را  فهمید.
۶. روبرت  لواندوفسکی  (بارسلونا) 
شاید رتبه‌ای که برای او در این لیست در نظر گرفته شده کمی پایین‌تر از انتظار باشد، اما امیدواریم که برای مجموعه‌ای از کیفیت‌ها که هنوز در وجودش است بخشیده شویم. صرف‌نظر از این، لهستانی پرکار اولین مردی است که با سه باشگاه مختلف در اوایل سپتامبر هت‌تریک کرد.
لوا در 34 سالگی می‌توانست گزینه آسانی را برای ترک بایرن در تابستان انتخاب کند. با این حال، به جای MLS   به کاتالونیا رفت و به فرم گلزنی خود ادامه داد. او بیش از 344 گل در 375 بازی برای غول‌های آلمانی به ثمر رساند. او همچنان مثل همیشه غیرقابل توقف است.
۵. ویکتور  اوسیمن (ناپولی) 
ناپولی بازیکنان زیادی دارد که باید به خاطر قهرمانی خیره‌کننده اسکودتو در فصل 23/22 20مورد تقدیر قرار بگیرند. اما هیچ‌کدام بیش از ویکتور اوسیمن شایسته تحسین نیستند. انتقال او با پول کلان به ناپل در ابتدا طبق برنامه پیش نمی‌رفت، اما در پایان لیگ، گلزن نیجریه‌ای با 23 گل در 29 بازی، شایستگی خود را ثابت کرد. اوسیمن که نقطه کانونی حملات ناپولی است، یک مهاجم هدف واقعی است و فقط یک چیز در ذهن خود دارد: گل. خواه این مسیر از طریق جهش برای ضربه سر باشد یا با رسیدن به انتهای سانترهای بلند. تمایل او برای چسباندن توپ به پشت تور کاملا مشخص است. جای تعجب نیست که اکثریت باشگاه‌های  اروپایی  به دنبال  استعداد  او هستند.
۴. هری کین  (تاتنهام) 
اگر عملکردهای مافوق بشری یک مهاجم دیگر لیگ برتری در این فصل نبود، موفقیت کین به درستی استثنایی اعلام می‌شد. به ویژه به این دلیل که او در تیم اسپرز که یک تیم بدون اعتماد به نفس است بازی می‌کند. قدرت هجومی یا به جرات می‌توان گفت توانایی رهبری‌اش با ثبت 25+ گل اهمیت او را برای تاتنهام برجسته می‌کند. او اگر تصمیم به ترک باشگاه بگیرد، هواداران به‌شدت دلتنگ او خواهند شد. کین که اکنون بهترین گلزن تاریخ تاتنهام است، اخیرا از تعداد 208 گل زده وین رونی پیشی گرفت و در رده دوم فهرست بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر قرار گرفت. او  فعلا  فقط آلن شیرر  را  بالای سر خود  می‌بیند.
۳. کریم   بنزما  (رئال مادرید) 
فرانسوی تنومند به سرپیچی از قوانین مربوط به زمان ادامه می‌دهد. او مانند قالی کرمان هرچه از سنش بیشتر می‌گذرد، بهتر می‌شود. شوت‌زنی دقیق، قدرت، تمایل و میزان کار فوق‌العاده بنزما برای یک فرد 35 ساله استثنایی است و به نظر نمی‌رسد که او به این زودی‌ها کند شود. بنزما در حالی که نتوانسته است کاملا فرمی که باعث برنده توپ طلا شود را تکرار کند، همچنان با گلزنی و بازی‌های عالی خود رئال مادرید را به جام‌ها و دورهای آخر لیگ قهرمانان اروپا می‌کشاند. لوس بلانکوس زمانی که تصمیم به ادامه همکاری با او بگیرد به‌شدت با مشکل مواجه می‌شود. چند تیم خواهان بنزما  هستند.
۲. کیلیان  امباپه (PSG) 
به‌رغم همه سر و صدایی که پیرامون آینده امباپه در پاری سن ژرمن وجود دارد، حتی پس از امضای قرارداد جدید او در تابستان 2022، این بازیکن فرانسوی همچنان در ترکیبی نه چندان متقاعد‌کننده به برتری خود ادامه داده است. با این حال، تعداد حیرت‌انگیز گل‌هایی که می‌زند توانایی او را برجسته می‌کند. وقتی کیلیان به سمت دروازه یورش می‌آورد، به سادگی نمی‌توان مانع از آن شد. دفاع‌های حاضر در لیگ فرانسه در طول این سال‌ها با بدشانسی مواجه شده‌اند که مجبورند مقابل او بازی کنند و البته فراموش نکنید او  در فینال جام جهانی  هت‌تریک کرد!
۱. ارلینگ  هالند  (منچستر سیتی) 
عده‌ای بودند که (احمقانه) شک داشتند که آیا هالند می‌تواند کارش در دورتموند را در لیگ برتر انجام دهد یا نه زیرا معتقد بودند مدافعان قدرتمند حاضر در لیگ برتر انگلیس تهدیدی را که او در آلمان ایجاد می‌کرد محدود می‌کنند. اما ارلینگ با قاطعیت به آن منتقدان و سپس به برخی دیگر پاسخ داد. این بازیکن نروژی دفاع‌های لیگ برتر را به سخره گرفت و تنها در 6 بازی لیگ تعداد گل‌هایش را دو رقمی کرد. او در این فصل 4 هت‌تریک کرده و رکورد گلزنی در یک فصل را با سهولت کامل شکسته است. دست و پنجه نرم کردن رکوردداران لیگ برتر با هالند فعلا ادامه دارد. او اینجاست تا سهم زیادی از این رکوردها را از آن خود کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها