به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۰۷۲۰۵

غذای خشک یا مرطوب؟ کدام برای سگ و گربه خانگی مناسب است؟

گروه کسب و کار: تفاوت بین غذای خشک و مرطوب برای ما زیاد نیست. با این حال، ممکن است دوستان پایبند ما موافق نباشند. ذائقه، نیازها و حتی سبک زندگی ما می‌تواند بر انتخاب غذا تأثیر بگذارد. ما علاوه بر اینکه به حیوانات خانگی خود به بهترین شکل ممکن غذا می‌دهیم، به کیفیت زندگی خود نیز فکر می‌کنیم. بنابراین، ممکن است مجبور شویم بین غذای خشک و مرطوب یکی را انتخاب کنیم.
غذای خشک یا مرطوب؟ کدام برای سگ و گربه خانگی مناسب است؟
تغذیه و انتخاب غذا برای حیوانات خانگی
دوستان پنجه ما بی قید و شرط ما را دوست دارند. این مانند یک پاداش برای مراقبت از آنها به بهترین شکل ممکن است. با این حال، اگرچه برآوردن برخی از نیازهای حیوانات خانگی بسیار ساده است، اما نمی توان همین را در مورد انتخاب‌های آنها گفت. یکی از آنها انتخاب غذا است. دلایل زیادی انتخاب را دشوار می‌کند، مانند قیمت‌ها، محتوای غذای سگ و طعم حیوان خانگی ما و این که به اشکالی مانند غذای تر و خشک هستند ما را به فکر وا می‌دارد. بنابراین، در این مقاله به تفاوت‌های غذای خشک سگ و کنسرو سگ می‌پردازیم.

غذای خشک یا تازه؟

تنوع زیاد غذا می‌تواند باعث سرگیجه ما شود. گاهی اوقات ما در انتخاب دوستان پنجه دار خود مشکل داریم تا به مناسب ترین شکل تغذیه شوند. زیرا معمولاً دامپزشکان ترجیح غذا را به صاحبان حیوانات واگذار می‌کنند. به ویژه تفاوت چندانی بین انواع غذای خشک وجود ندارد. ارزش غذایی هر کدام اندازه گیری، کنترل و تولید می‌شود. البته برای این امر خرید از شرکت‌های معتبری مانند پتی بام ضروری است. انتخاب شرکتی که برندهای اصلی، تازه و با کیفیت مواد غذایی را ارائه می‌دهد، به شما کمک می‌کند اولین قدم را بردارید. که ما به شما پت شاپ دناپت را معرفی میکنیم، برای برداشتن گام دوم می‌توانید نگاهی به مزایا و معایب هر دو بیاندازید تا به راحتی به سوال غذای خشک یا مرطوب پاسخ دهید.

فواید غذای خشک
تنوع غنی غذای خشک باعث خوشحالی صاحبان حیوانات خانگی می‌شود. علاوه بر این، برای دوستان پنجه دار ما بسیار مفید است. مثلا؛ راحتی زیادی را برای خانواده‌هایی که عاشق سفر هستند فراهم می‌کند. با خرید یک بسته بزرگ غذای خشک هیچ مشکلی نخواهید داشت. لازم نیست آن را گرم کنید و فقط در بسته را باز کرده و ظرف غذا را پر کنید. علاوه بر این، فواید غذای خشک عبارتند از:

سالم
مهمترین ویژگی یک غذا برای دوستان پنجه دار ما این است که به آنها اجازه می‌دهد یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند. در حالی که آنها را برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز حمایت می‌کند، سیری آنها را نیز تضمین می‌کند. انواع غذای خشک بسیار غنی هستند. به همین دلیل، می‌توان با بررسی مشخصاتی مانند سابقه پزشکی حیوانات خانگی، عقیم شدن آنها، سن و وزن آنها ترجیح داد.

آسان برای تهیه
در بسته باز می‌شود و ظرف غذا پر می‌شود. خودشه! غذای مرطوب را در یخچال نگهداری می‌کنند تا خراب نشود، ممکن است نیاز به گرم کردن داشته باشد. وقتی غذای خشک به طور کامل توسط دوستان پنجه خورده نشد، باقی مانده غذا را می‌توان به منوی بعدی اضافه کرد. از آنجایی که غذای مرطوب محدود به زمان است، قسمت‌هایی که آنها نمی خورند تبدیل به زباله می‌شوند. بنابراین، اگر قصد دارید غذای مرطوب را ترجیح دهید، باید به زمان تغذیه حیوان خانگی خود توجه کنید.

ماندگاری طولانی
حتی اگر بسته غذای خشک باز شود، طراوت خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کند. دوستانی که پنجه‌هایشان در راه سر کار ریخته شده را می‌توان هر وقت گرسنه بود خورد چون تازه هستند. از آنجایی که طعم گربه‌ها را خراب نمی کند از مشکل در تغذیه آنها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، حتی اگر در بسته بندی‌های بزرگ و عمده خریداری شود، می‌توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد. هنگامی که برای خرید غذا خرید می‌کنید، برای چند ماه از مشکلات غذایی گربه خود خلاص خواهید شد.

از آشفتگی اطراف جلوگیری می‌کند
کسانی که گربه فعال دارند به لطف غذای خشک وحشت نمی کنند. زیرا حتی اگر بشقاب‌های غذا را بکوبند و غذا را به اطراف پراکنده کنند، حتی یک غذا هدر نمی رود. غذای خشک مخصوصاً هنگام آموزش استفاده از کاسه بسیار مفید است. محیط زیست آلوده نیست.

اقتصادی
اگرچه ارزش غذایی آن مانند غذای مرطوب است، اما غذای خشک بسیار مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، برای خرید عمده فروشی مواد غذایی نیز مناسب است. با مصرف بیش از حد، نگران تمام شدن غذا نیستید و در بودجه صرفه جویی می‌کنید.

از تشکیل دیفرانسیل جلوگیری می‌کند
غذاهای خشک از تشکیل سنگ در دندان حیوانات خانگی جلوگیری کرده و آن را کاهش می‌دهند. همچنین تجمع پلاک را کند می‌کند. با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که رژیم غذایی خشک می‌تواند تشکیل جرم یا پلاک را کاهش دهد، اگرچه گفته می‌شود این فقط برای برخی سگ‌ها و گربه‌ها موثر است. امروزه، بسیاری از صاحبان پنجه پسند، غذای مرطوب را به غذای خشک ترجیح می‌دهند.
نگهداری غذای گربه نیز یکی از عوامل موثر بر استفاده است. همچنین می‌توانید با نگهداری مناسب مواد غذایی خشک را به صورت عمده خریداری کنید. بنابراین می‌توانید در بودجه صرفه جویی کنید.

مضرات غذای خشک

در نتیجه تحقیقات بر روی غذای خشک مشخص شده است که حیوانات خانگی که غذای خشک مصرف می‌کنند در خطر چاقی قرار دارند. در میان دلایل این امر، تغذیه بیش از حد دوستان پنجه دار ما حرف اول را می‌زند. این اغلب به این دلیل است که صاحبان حیوانات خانگی خود را به طور نامنظم تغذیه می‌کنند یا نمی دانند چقدر مصرف می‌کنند. گاهی اوقات گربه یا سگ شما وقتی فراموش می‌کنند و غذای اضافی به آنها داده می‌شود نمی توانند شما را «سیر هستم» صدا کنند. غذای داده شده را رد نمی کنند. این باعث افزایش وزن آنها می‌شود.
علاوه بر چاقی، کاهش وزن نیز دیده می‌شود. زیرا ممکن است به دلیل نزدیک نبودن ظروف غذا از آنچه می‌خورند آگاه نباشید. او ممکن است با غذای خود بازی کند و قاطی کند. همچنین، ممکن است ندانید او به چه مقدار غذا نیاز دارد. به همین دلیل، بسیار مهم است که از کنترل‌های دامپزشکی غافل نشوید. آنها برای انتخاب غذا و یک رژیم غذایی متعادل به ما پیشنهاد می‌دهند.
مصرف غذای خشک برای حیوانات خانگی با مشکلات دندانی یا مشکلات سلامتی آسان نیست. ممکن است در جویدن مشکل داشته باشند.

فواید غذای مرطوب
•    این یک واقعیت است که غذای مرطوب برای حیوانات خانگی بسیار خوشمزه است. می‌خورند و غذایشان را یکدفعه تمام می‌کنند. در این صورت باعث خوشحالی صاحبانش می‌شود.
•    غذای مرطوب یک غذای آسان جویدنی برای حیوانات خانگی است. برای کسانی که با دندان ناراحت هستند توصیه می‌شود.
•    پنجه خیس مامان از تشنگی دوستانمان جلوگیری می‌کند. برای حیوانات خانگی که دوست ندارند آب بنوشند به دلیل قوام آن توصیه می‌شود.
•    حیوانات خانگی ما گاهی اوقات در تغذیه مشکل دارند. دلایل زیادی مانند دلایل پزشکی، انتخابی بودن در مورد غذا، صاحبان آنها را تشویق می‌کند که غذای مرطوب را ترجیح دهند. زیرا زمانی که غذای مرطوب گرم می‌شود و در ظرف غذا قرار می‌گیرد، بوی آن باعث گرسنگی دوستان حیوان خانگی ما می‌شود.
•    غذای مرطوب را می‌توان برای گربه‌های مسن تر توصیه کرد تا راحت تر تغذیه شوند.

مضرات غذای مرطوب
1.    هزینه غذای مرطوب معمولاً بیشتر از غذای خشک است، اما صاحبان دوستانی که پنجه دارند با بودجه کم ممکن است به دلایل مالی به حیوانات خانگی خود غذا بدهند.
2.    به دلایلی مانند جلوگیری از رفتن بوی غذا به سایر غذاها و تازه نگه داشتن جعبه‌های باز شده باید در بسته نگهداری شود. شما باید یک ظرف ذخیره سازی با درب بچینید.
3.    غذاهای مرطوب باید در یخچال نگهداری شوند. زیرا زمانی که بیش از چهار ساعت بیرون می‌مانند باید دور ریخته شوند. به همین دلیل، مراقبت از حیوان خانگی که غذای مرطوب مصرف می‌کند برای افراد شاغل بسیار دشوار است. هیچ کس نمی خواهد دوست پنجه شما را با غذای فاسد تغذیه کند.

تفاوت بین غذاهای خشک و غذاهای مرطوب
اشاره کردیم که تفاوت بین غذای خشک و مرطوب زیاد نیست. علاوه بر این، هر دو رژیم غذایی را می‌توان با مشورت دامپزشک ترجیح داد. خوردن غذای خشک در صبح و غذای مرطوب در عصر امکان پذیر است. اگر دامپزشک شما مناسب تشخیص دهد، می‌توانید حیوان خانگی خود را با غذای خشک و مرطوب تغذیه کنید. صبح که از خانه خارج می‌شوید، می‌توانید غذای خشک را در ظرف آن بریزید و عصر آن را با غذای مرطوب تغذیه کنید. به این ترتیب مزایای زیادی خواهید داشت. گربه یا سگ شما هر دو طعم را چشیده اند.
علاوه بر این، از آنجایی که کنسرو گربه گران هستند، می‌توانید هر از گاهی آنها را به عنوان میان وعده ارائه دهید. نکته ای که در انتخاب هر دو رژیم غذایی باید مورد توجه قرار گیرد وزن و سلامت گربه است. نه باید وزن اضافه کرد و نه وزن کم کرد. ایجاد یک برنامه تغذیه با مشورت دامپزشک به شما این امکان را می‌دهد که به موثرترین نتیجه برسید.
با تشکر از تجربه ما، پرورش دهندگان، دامپزشکانی که با آنها مشورت می‌کنیم و کمپین‌های تبلیغاتی، تصمیم می‌گیریم به حیوانات خانگی خود چه غذایی بدهیم. اما آنچه گربه ما می‌خواهد نیز مهم است. غذا با جوانه‌های چشایی سازگاری ندارد و در نتیجه ممکن است بینی را تغییر دهد. همچنین مهم است که هنگام انتخاب غذا مطمئن شوید که گربه شما آن را دوست دارد. توصیه می‌کنیم بسته‌های کوچک را آزمایش کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها