به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۰۷۲۰۶

برنامه‌های ماسک در سفر به چین

برنامه‌های ماسک در سفر به چین
گروه گوناگون: ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در اولین سفر خود به چین در بیش از سه سال گذشته وارد این کشور شد.
این مولتی-میلیاردر چند ساعت پس از ورود به این کشور با کین گانگ، وزیر امور خارجه چین، ملاقات کرد. ماسک در مورد این سفر که در بحبوحه تنش بین ایالات متحده آمریکا و چین انجام می‌شود، هنوز به طور علنی اظهارنظر نکرد.
 ماسک با جین ژوانگ‌لونگ، وزیر صنعت چین، ملاقات کرد؛ آنها در مورد توسعه خودروهای الکتریکی گفتگو کردند.وزارت خارجه چین هنگام ورود ایلان ماسک به خاک این کشور، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماسک مایل است تجارت خودروسازی را در این کشور، که بزرگترین بازار تسلا پس از آمریکا است، گسترش دهد.این وزارتخانه افزود که در این دیدار  ماسک اقتصاد آمریکا و چین را «دوقلوهای به هم چسبیده» توصیف کرده است. ماسک همچنین در توییتر، که خود مالک آن است و بیش از ۱۴۱ میلیون دنبال‌کننده (فالوور) آنجا دارد، به طرز غیرمعمولی ساکت بوده است. ماسک تازه‌ترین مدیر ارشد بخش خصوصی آمریکایی است که به چین سفر می‌کند. جیمی دیمون، مدیرعامل «جِی‌پی مورگان»، هم این هفته در چین حضور یافت؛ تیم کوک، مدیر «اَپل»، هم در ماه مارس گذشته به چین رفته بود.دَن آیوِس، از شرکت سرمایه‌گذاری «ودبوش سِکیوریتیز»، گفته است که با افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن، شرکت تسلا خود را در موقعیت دشواری می‌بیند.
 آیوس افزود: «بازی دقیق و ظریف در پکن چیزی است که مرکز مالی وال‌استریت روی آن تمرکز شدیدی دارد تا اطمینان حاصل کند که هیچ اختلالی در توسعه تسلا در چین برای سال‌های آینده وجود نداشته باشد.»
در ژانویه ۲۰۱۹، تسلا شروع به ساخت کارخانه بزرگ خود موسوم به «گیگافَکتوری» (GigaFactory) در شانگهای چین کرد، که اولین کارخانه تولیدی این شرکت در خارج از ایالات متحده آمریکا است.گیگافَکتوری یک اصطلاح کلی بود که تسلا در ابتدا برای تاسیساتش به کار می‌برد که باتری خودروهای الکتریکی را در مقیاس بزرگ تولید می‌کنند.
در اواخر همان سال، تسلا اولین خودروهای الکتریکی ساخت چین خود را تحویل بازار داد که نقطه عطف بزرگی برای این شرکت آمریکایی بود.با این حال، قرنطینه‌های کووید در سراسر چین، از جمله در مراکز مالی و تولیدی و حمل‌ونقل شانگهای، کار را برای تولیدکنندگان دشوارتر کرد.
سال گذشته،  ماسک گفت که قرنطینه شانگهای به دلیل ویروس کرونا برای تسلا «بسیار بسیار دشوار» بود؛ طبق گزارش‌ها، تسلا بیشتر تولیدات خود در این کارخانه بزرگ را برای چندین هفته متوقف کرد.به گفته  ماسک، از آن زمان فعالیت در کارخانه از سر گرفته شده، به طوری که یک میلیون‌مین خودروی خود را در ماه اوت تولید کرد. این رقم، یک سوم تولید جهانی تسلا را تشکیل می‌داد.
ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه جدید در چین برای ساخت باتری‌های «مگاپَک» (MegaPack) در مقیاس بزرگ بسازد.
به گفته شرکت تحقیقات بازار «جِی‌اِی‌تی‌او»، چین همچنین به بزرگترین بازار انبوه برای خودروهای الکتریکی تسلا مدل وای (Model Y) تبدیل شده است.
داده‌های شرکت جِی‌اِی‌تی‌او نشان می‌دهد که بیش از ۹۴ هزار خودرو تسلا مدل وای در چین در سه ماه اول سال جاری به فروش رفته، به طوری که از آمریکا و اروپا پیشی گرفته است.
در سال‌های اخیر، پیشتازی تسلا در بازار خودروهای الکتریکی با افزایش رقابت غول‌های خودروسازی به چالش کشیده شده است، از جمله از طرف خودروسازانی مانند «فورد» و «جنرال موتورز»، و همچنین شرکت‌های جدیدتر در بازار، مانند خودروسازان چینی «بی‌وای‌دی» و «نیو». ماسک، که سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، تحت فشار بود تا شخص دیگری را برای مدیریت این شرکت پیدا کند، و توجه خود را به دیگر تجارت‌هایش، از جمله تسلا و شرکت صنایع هوافضایی اسپیس‌اکس، متمرکز کند.
در اوایل ماه جاری، او لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی «اِن‌بی‌سی یونیورسال»، را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توییتر منصوب کرد.
 یاکارینو با چالش‌های مدیریت شرکتی روبرو خواهد بود که برای سودآوریش به تقلا افتاده است، و در عین حال زیر نگاه موشکافانه شدیدی در مورد نحوه مدیریت اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز قرار دارد.
به گفته شرکت خدمات مالی «سرمایه‌گذاری‌های فیدِلیتی»، که به تامین مالی خرید شرکت توییتر کمک کرد، ارزش توییتر اکنون حدود یک سوم مبلغی است که آقای ماسک برای آن پرداخت کرده بود.
 
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها