به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۰۷۲۰۸

دستگیری اعضای شبکه مالی حامی داعش

دستگیری اعضای شبکه مالی حامی داعش
گروه بین الملل: هفت متهم به همکاری با گروه داعش در آلمان دستگیر شدند. عملیات پلیس آلمان برای دستگیری این افراد در چندین ایالت انجام شد. این گروه از سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵ هزار یورو برای داعش جمع‌آوری کرده و به سوریه فرستاده‌اند.
پلیس آلمان در جریان یک عملیات گسترده تفتیش در چند ایالت، هفت مظنون به همکاری با گروه دولت اسلامی (داعش) را دستگیر کرد. دستور بازداشت این افراد از سوی دادستانی کل آلمان صادر شده بود.
بیش از هزار مامور اداره جنایی فدرال و ادارات جنایی ایالتی و نیز نیروی پلیس در این عملیات شرکت داشتند. مجموعا ۱۰۰ محل در ایالت‌های بایرن، برلین، برمن، بادن وورتمبرگ، هامبورگ، هسن، راینلند فالتس، تورینگن، نیدرزاکسن و نوردراین وست‌فالن به ظن مشارکت با یک شبکه مالی داعش تفتیش شدند.
چهار نفر از متهمان در نوردراین وست‌فالن، یک نفر در بادن وورتمبرگ، یک نفر در رایلند فالتس و یک نفر در برمن دستگیر شدند. این هفت نفر که شامل سه مرد و چهار زن هستند از سوی دادستانی کل آلمان متهم به حمایت از گروه تروریستی شده‌اند. اکثر متهمان آلمانی و بقیه اهل کوزوو، مراکش و ترکیه هستند.این افراد رابط‌های مالی در این شبکه بوده‌اند. به گفته دادستانی، این افراد کمک‌‌های مالی جمع‌آوری کرده و آنها را به گروه داعش ارسال می‌کرده‌اند. بدین ترتیب آنها نقشی کلیدی در شبکه مالی داعش داشته‌اند.
اتهام دستگیرشدگان حمایت از فعالیت‌های تروریستی داعش از طریق کمک‌های مالی است. دستگیرشدگان، توسط قاضی تحقیق دادگاه فدرال بازجویی می‌‌شوند و او تصمیم می‌گیرد که آیا بازداشت آنها ادامه پیدا کند یا نه.سایر مظنونان از سوی بازرس تحقیق به پرداخت پول به شبکه مالی داعش متهم شده‌اند.
دادستانی آلمان اعلام کرده، از سال ۲۰۲۰ دو زن عضو داعش از سوریه اقدام به پرداخت پول به صورت آنلاین از طریق شبکه تلگرام کرده‌اند. در این شبکه واسطه‌های مالی وجود دارند که این پول‌ها را جمع‌آوری کرده و از طریق حساب‌های بانکی یا صندوق‌های کمک مالی دیجیتال در دسترس قرار می‌دادند. پول‌های جمع آوری شده به اعضای داعش در سوریه یا به واسطه‌هایی که در آنجا معرفی می‌شدند، منتقل می‌شده است. مجموع این پول‌ها بالغ بر ۶۵ هزار یورو می‌شود.
به گفته دادستانی، این پول‌ها برای بهبود وضعیت وابستگان زندانی داعش در دو اردوگاه شمال سوریه؛ الهول و روژ استفاده شده است. در برخی موارد از این پول برای فرار این زندانیان یا خروج قاچاقی آنها از این اردوگاه‌ها استفاده شده است.مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان از عملیات پلیس این کشور استقبال کرده و در صفحه خود در توییتر نوشته است: «ما علیه ترور اسلامگرایانه مصمم هستیم.»از سالها پیش کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی نظیر "خواهرت در نبرد" راه‌اندازی شده که هدف آنها حمایت مالی از زنان داعش است که همراه با کودکانشان از زمان شکست این گروه تروریستی در سوریه و بیش از همه در اردوگاه الهول که در اختیار نیروهای کرد قرار دارد زندگی می‌کنند.
همواره گزارش‌هایی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه زنان و کودکانی که همچنان وابسته به داعش هستند، با پرداخت مبالغی هنگفت از این اردوگاه به طور قاچاق خارج شده‌اند.
از ده‌ها زن داعشی که در سال‌های گذشته به آلمان بازگشته‌اند تنها چند نفرشان پس از بازگشت دستگیر و محاکمه شده‌اند. برخی از آنها از طریق عملیات بازگشت با کودکانشان از سوریه به آلمان آمده و برخی دیگر یا پس فرستاده شده یا خودشان بازگشته‌اند.از آغاز ژانویه سال ۲۰۱۴ اقدامات آن دسته از اعضا یا حامیان داعش که شهروند آلمان هستند، در آلمان اقامت دارند یا اینجا شاغل هستند، به صورت قانونی قابل تعقیب است. وزارت کشور آلمان در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۴ فعالیت داعش در آلمان را ممنوع کرد.
این فعالیت شامل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مجازی و تظاهرات و تجمع به نفع داعش یا هر نوع حمایت از این گروه از طریق جمع‌آوری پول یا جنس و یا به استخدام درآوردن جنگجو می‌شود. تمامی این فعالیت‌ها از سال ۲۰۱۴ در آلمان ممنوع و قابل مجازات است.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها