به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۰۷۳۰۶

این میوه ۱۰۰۰ برابر بهتر از شیمی درمانی است

این میوه ۱۰۰۰ برابر بهتر از شیمی درمانی است
گروه علمی: مصرف انگور میکروبیوم را در بدن تعدیل می‌کند و بیماری‌های صعب العلاجی مانند سرطان را درمان می‌کند.به گزارش بهداشت نیوز،دکتر ناتالی اندرسون در تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه وسترن نیوانگلند پتانسیل انگور را برای تعدیل میکروبیوم انسان و در نتیجه تأثیر بر سلامت افراد مورد بررسی قرار داد.
 
پروفسور جان پزوتو از دانشگاه وسترن نیوانگلند و همکارانش گفتند : تأثیر بالقوه میکروبیوم انسانی متشکل از ۳ میلیون ژن و ۱۰۱۴ میکروارگانیسم بر سلامتی و تندرستی در بدن ما عمیق است.در طول دو دهه گذشته گام‌های قابل‌ توجهی در راستای تحقیقات میکروبیوم برداشته شده اند که امکان بررسی آن را بر سلامت و بیماری انسان فراهم کرده اند.

بر اساس آزمایش‌های بالینی انسانی و مطالعات انجام‌شده با مدل‌های حیوانی، مشخص شده است مصرف انگور بر تصلب شرایین ، التهاب ، سرطان ، سلامت دستگاه گوارش ، CNS یا سیستم اعصاب مرکزی ، آرتروز ، عملکرد مثانه و بینایی تأثیرات مثبت یا درمانی دارد.در یک مطالعه هشت هفته‌ای ۲۹ مرد سالم (سن ۵۵-۲۴ سال) و زن سالم (۲۹-۵۳ سال) به عنوان دواطلب حضور داشتند.

نویسندگان ترکیب میکروبیوم و همچنین متابولیت‌های ادراری و پلاسما را در شرکت کنندگان در زمانی که برای دوره‌ای انگور مصرف کردند و در دوره‌ای که انگور مصرف نکردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.در طول مرحله مصرف انگور افراد مورد مطالعه یک چهارم فنجان انگور در روز می‌خوردند.

طبق بررسی‌ها تغییراتی در میزان باکتری‌های شناسایی شده و در سطح آنزیم و مسیرهای بیولوژیکیشان مشاهده شد و نشان داد انگور به طور فعال بر میکروبیوم روده تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد تغییراتی در شبکه‌های تعاملی پیچیده می‌شود و در نتیجه میکروبیوم روده و مواد شیمیایی حاصل از آن را به طرز ماهرانه‌ای تغییر می‌دهد.

مصرف انگور این پتانسیل را دارد که یک مجموعه شگفت‌انگیز از فواید سلامتی با بهبود سلامت در قلب، روده بزرگ، مغز و پوست فراهم آورد.در واقع انگور می‌تواند مواد شیمیایی موجود در میکروبیوم را تغییر دهد و از آن جایی که این مواد شیمیایی به تمام اعضای بدن ما دسترسی دارند، منطقی است نتیجه گیری کنیم که منجر به برخی از مزایای سلامتی می‌شود که اکنون برای دانشمندان ثابت شده اند.مقاله‌ای درباره این یافته‌ها در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است.
برچسب ها: انگور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها