به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۰۷۳۱۲

تلاش نافرجام پاندا برای نزدیک شدن به مادر

تلاش نافرجام پاندا برای نزدیک شدن به مادر
گروه فیلم: دوربین‌های مادون قرمز، پاندای آلبینویی (زال) را در حال نزدیک شدن به یک مادر و توله‌اش در حفاظت‌گاه ملی ولونگ (Wolong) در استان سیچوان کشور چین ضبط کرده اند. در حالی که تنها پاندای تمام سفید جهان به آرامی به سمت پاندای سیاه و سفید و توله‌اش که در حفره‌‌ی درختی استراحت می‌کرد می‌رود، مادر واکنش خاصی نشان نمی دهد. اما پس از اینکه پاندای سفید متوقف می شود و به توله خیره می شود، مادر صدایی از خود در می آورد و پاندای سفید را دور می کند. هنگامی که مادر و توله آن منطقه را ترک می کنند، پاندای تماماً سفید برگشته و هر جایی را که آن دو بوده اند را بو می کند.
....
مقامات این حفاظت‌گاه ملی گفتنه اند که این احتمال وجود دارد که این ماده مادر پاندای کاملا سفید باشد. مهندس ارشد مرکز حفاظت و تحقیقات پانداهای غول پیکر چین گفت: «توله‌ی موجود در این فیلم حدود یک تا دو سال سن دارد و پاندای کاملا سفید تقریباً یک بزرگسال است».در پایان ماه فوریه، پانداهای وحشی حفاظت‌گاه ملی ولونگ، وارد فصل باروری می شوند که در طی آن، پانداهای ماده به همراه توله‌هایشان، هنگام نزدیک شدن یا حمله یک پاندای بالغ، بسیار تهاجمی عمل می کنند.

این پاندای ماده بسیار آرام بود و رفتارش متفاوت از رفتار طبیعی اش بود. یک احتمال این است که پاندای ماده مادر پاندای سفید باشد.این حیوان منحصربه‌فرد برای اولین بار پس از اینکه دوربین‌های مادون قرمز آن را در حال پیاده‌روی در حفاظت‌گاه طبیعی در ارتفاع حدود ۲,۰۰۰ متری از سطح دریا در آوریل ۲۰۱۹ ثبت کردند، دیده شد. در آن زمان تصور می‌شد که پاندا یک تا دو ساله باشد.

این پاندای غول‌پیکر بدون هیچ لکه‌ای روی بدنش و چشم‌های قرمز متمایز، تنها پاندای آلبینوی جهان است.آلبینیسم یا زالی به علت جهش ژنتیکی، به ندرت رخ می دهد و این حیوان به گونه ای آسیب پذیر تعلق دارد که بسیار نادر است.پانداهای غول پیکر در چین به عنوان یک گنج ملی در نظر گرفته می شوند. طبق گزارش صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF) که از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۱ از پاندا به عنوان لوگوی خود استفاده کرده است، حدود ۱۸۶۴ پاندا در طبیعت وجود دارد. در سال ۲۰۱۷، سازمان حفاظت از محیط زیست گزارش داد که تعداد پانداهای وحشی در حال افزایش است و وضعیت آن از در معرض خطر به آسیب پذیر تغییر یافته است.
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: پاندا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها