به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۷۴۲۶

ایران ۳ شهروند اروپایی را آزاد کرد

ایران ۳ شهروند اروپایی را آزاد کرد
گروه بین الملل:  نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که سه تبعه کشورهای اروپایی که در ایران زندانی بودند آزاد شده‌اند.
به گفته الکساندر دو کرو زندانیان آزاد شده یک شهروند دانمارکی و دو فرد ایرانی-اتریشی هستند. تبعه دانمارک که از زندان در ایران آزاد شده است در ماه آبان سال گذشته در جریان ناآرامی‌های ایران بازداشت شده بود. این در حالی است که کامران قادری، یکی از زندانیان ایرانی-اتریشی در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ و مسعود مصاحب، دیگر زندانی ایرانی-اتریشی در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ بازداشت شده بودند. 
خبر آزادی این شهروند اروپایی در حالی منتشر می‌شود که بروکسل هفته گذشته با تحویل اسدالله اسدی، دیپلمات پیشین ایران که در بلژیک زندانی بود موفق شد تا اولیویه ونده کاستیل، امدادگر اهل این کشور را از مقام‌های ایران تحویل بگیرد. مبادله اسدالله اسدی و اولیویه ونده کاستیل در عمان و با میانجیگری این کشور عربی صورت گرفت. 
بنا به گزارش‌ها یکی از سه شهروند اروپایی آزاد شده به شدت بیمار است و باید به صورت فوری از نظر پزشکی تحت نظر قرار گیرد. این سه شهروند اروپایی ابتدا به عمان رفته‌اند و قرار است از آنجا به بلژیک منتقل شوند. 
الکساندر دو کرو از مقام‌های عمان بابت نقش‌آفرینی در آزادی این سه شهروند اروپایی تشکر کرده است. 
الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش از خبر آزادی دو تبعه کشورش از سوی  ایران ابراز خرسندی کرد. وی گفت: «آنها در راه اتریش هستند و خانواده‌‌هایشان بی‌صبرانه در انتظار آنها به سر می‌برند.»
 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها