به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۷۵۱۰

رختخواب‌تان را اول صبح مرتب نکنید!

رختخواب‌تان را اول صبح مرتب نکنید!
گروه علمی: دانشمندان با انجام پژوهش‌های علمی ثابت کرده اند که هنگام بیدار شدن از خواب هرگز نباید به جمع کردن رختخواب پرداخت.به گزارش بهداشت نیوز ، محققان و دانشمندان با انجام پژوهش‌های علمی ثابت کرده اند که هنگام بیدار شدن از خواب هرگز نباید به جمع کردن رختخواب پرداخت، زیرا مرتب کردن رختخواب بلافاصله بعد از بیدار شدن باعث رشد قارچ ها، باکتری‌ها و ذرات ریزی مانند شپش در رختخواب می‌شوند، اما اگر رختخواب خود را بلافاصله همزمان با طلوع آفتاب مرتب کنید ملحفه تخت شما به راحتی با میلیون‌ها غبار و باکتری ریز خواهد جنگید. زندگی کردن این ذرات بر تخت شما باعث به تعریق انداختن سلول‌های مرده پوست، حساسیت و آسم می‌شود.
 
مرتب کردن تخت خواب بعد از بیدار شدن چه عوارضی دارد؟
هنگامی که افراد بعد از بیدار شدن از خواب به مرتب کردن تخت خود اقدام می‌کنند با این کار باعث جلوگیری از نفوذ نور و هوای تازه به تختخواب می‌شوند. گفتنی است افراد در هنگام خواب هر شب به میزان یک لیتر عرق تولید می‌کنند و درصورت جمع کردن رختخواب، تخت خود را بهترین مکان برای افزایش باکتری‌های موجود می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از بیدار شدن از خواب هرگز تخت خود را مرتب نکنید بلکه هنگام برگشت از محل کار اقدام به مرتب کردن تخت کنید.

محیط گرم مکانی مناسب برای پرورش بیماری‌ها
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که بعد از بیدار شدن به سرعت تخت خواب خود را مرتب می‌کنید تا فضای خانه تمیزتر به چشم بیاید باید بگوییم که شما عامل موثری در جهت رشد بیماری‌های گوناگون مانند: قارچ ها، جوش‌های زیر پوستی، سرفه، خارش، آب ریزش بینی و آلرژی هستید. 

جمع کردن زود هنگام رختخواب منجر به بروز چه بیماری‌هایی می‌شود؟
بیماری‌های عفونی
جمع کردن زود هنگام رختخواب می تواند باعث بروز بیماری‌های عفونی مانند سل، اندوکاردیت، استئومیلیت (عفونت استخوان)، تب مالت، بروسلوز و آبسه می‌شود.
سرطان‌ها
یکی از موثرترین عوامل در خصوص جمع کردن زودهنگام رختخواب بعد از بیدار شدن احتمال ابتلا به سرطان‌های گوناگون مانند سرطان بافت لنفاوی یا لنفوم، سرطان خون، لوسمی است که با علائمی مانند کاهش وزن و تعریق شبانه خود را نشان می‌دهد.
بیماری‌های مغز و اعصاب
برخی بیماری‌های عصبی مانند دیس رفلکسی، سیرنگومیلی (کیست پر از مایع در نخاع)، سکته مغزی و آلزایمر از مرتب کردن زودهنگام رختخواب حاصل می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها