به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۵۱۱

نقش فشارخون بالا در کاهش عمر دیابتی‌ها

نقش فشارخون بالا در کاهش عمر دیابتی‌ها
گروه علمی: محققان توصیه می‌کنند برای داشتن زندگی طولانی و سالم، فشارخون تان را کنترل نمایید.
به گزارش بهداشت نیوز، دیابت و فشارخون بالا رابطه بسیار تنگاتنگی دارند. وجود هر یک از این مشکلات موجب تشدید مشکل دیگر می شود. افراد دیابتی با ریسک بالا مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی مواجه هستند.
 
محققان توصیه می کنند افراد میانسالی که اخیرا مبتلا به دیابت و فشارخون بالا شده اند فرصت کافی برای تغییر سبک زندگی شان در راستای کنترل فشارخون شان دارند.به گفته محققان، با تاخیر انداختن ایجاد تغییر در سبک زندگی، نرخ امید به زندگی تا حدود ۵ ماه کاهش می یابد.

فشارخون بالا بسیار برای افراد دیابتی مضر است و ریسک سکته، بیماری عروق کرونر، نارسایی کلیوی، نابینایی و قطع عضو را افزایش می دهد.«ندا لاتیراپانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه شیکاگو، در این باره می گوید: «ما دریافتیم برای افرادی که تازه مبتلا به دیابت تشخیص داده شدند کنترل فشارخون از طریق رژیم غذایی و ورزش نسبت به مصرف دارو ارجح تر است و البته تغییر در عادات قدیمی و یادگیری مهارت های جدید ماه ها بطول می انجامد.» به گفته محققان، معمولا ۲۰ درصد بیماران دیابتی از روند درمان شان پیروی نمی کنند و این درحالیست که برای این گروه از بیماران، داروهای فشارخون تجویز می شود.
برچسب ها: دیابت فشار خون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها