به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۵۱۴

آنچه از اسیدهای چرب نمی‌دانید

آنچه از اسیدهای چرب نمی‌دانید
گروه علمی: اسیدهای چرب ضروری، به دسته‌ای از اسیدهای چرب گفته می‌شود که مصرف آن‌ها برای سلامتی انسان و دیگر حیوانات ضرروی است، چرا که بدن انسان و بدن توانایی ساخت آن‌ها را ندارد.به گزارش بهداشت نیوز، اصطلاح اسید چرب ضروری صرفاً به اسیدهای چربی گفته می‌شود که برای فرآیندهای بیولوژیکی بدن به آنها احتیاج است. در حال حاضر دو نوع اسید چرب ضروری برای بدن انسان شناخته شده‌است که عبارت‌اند از اسیدهای چرب امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶.
 
این اسیدها از رسوب و انباشته شدن کلسترول در جدار رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. در لطافت پوست و مو مفید هستند. در برابر آثار زیان بخش اشعه ایکس تا حدودی از بدن محافظت می‌کنند. با بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کنند و برای کاهش دادن وزن و همچنین سوختن چربی‌ها مؤثر هستند.این اسیدها برای رشد کودکان مفید هستند و برای رشد ناخن‌ها نیز مؤثر می‌باشند. همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و برای بهبود و مداوای زخم‌ها مفید هستند. رشکا که نوعی بیماری پوستی است به وسیله مصرف این اسیدها قابل معالجه است.

این اسیدها به منظور درمان اگزما و سودا مفید هستند و اگر به صورت خارجی (از روی پوست) استفاده شوند پوست را سالم و شفاف نگه می‌دارند. برخی از روغن‌های گیاهی به ویژه دانه کتان، آفتاب گردان، گلرنگ، سویا، بادام زمینی، گردو، بادام، روغن جوانه گندم و روغن ذرت حاوی این نوع از اسیدها هستند. روغن‌های اشباع شده، حرارت، نور و اکسیژن هوا از جمله عواملی به شمار می‌روند که به راحتی قادرند اسیدهای چرب ضروری را نابود کنند یا سبب کاسته شدن از مزایای اسیدهای چرب ضروری می‌شوند.
برچسب ها: اسیدهای چرب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها