به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۰۷۵۳۱

بزرگترین سانحه ریلی هند با۳۰۰ تن کشتە

بزرگترین سانحه ریلی هند با۳۰۰ تن کشتە
گروه بین الملل: تصادف و واژگونی سه قطار در هند تا کنون نزدیک به ۳۰۰ کشتە و ۸۵۰ زخمی بر جای گذاشتە است. در حالی کە عملیات امدادرسانی کماکان ادامە دارد و مقامات هندی گفتەاند کە این دلخراش‌ترین سانحه ریلی در چند دهه گذشتە در این کشور است.
کشور هند با دارا بودن بزرگترین ناوگان ریلی و بیشترین جمعیت جهان، با تصادفات ریلی ناآشنا نیست. عملیات امدادرسانی کماکان ادامە دارد و هنوز از تعداد دقیق قربانیان اطلاعی در دست نیست، مقامات هندی اذعان کردەاند کە این بدترین و دلخراش‌ترین سانحه ریلی در چنده دهه گذشتە در این کشور است.
به گفتە رسانه‌های محلی بیش از ٢٠٠ آمبولانس و دەها پزشک و پرستار بە محل سانحه اعزام شدەاند. اما تعداد زخمی‌ها اینقدر بالا است کە برای انتقال مجروحان بە بیمارستان‌شهرهای اطراف از اتوبوس‌های شهری نیز استفادە می‌شود.
این حادثه، در نزدیکی شهر بالاسور در شرق هند رخ دادە است. چگونگی و جزئیات این حادثه همچنان نا مشخص است. گزارش‌ها حالی از سر درگمی مقامات محلی و حتی امدادگران حاضر در  صحنه است.اما گمان می‌رود کە یک قطار مسافربری از ریل خارج شدە و بخشی از آن واژگون شدە است. گمان می‌رود کە برخی از واگن‌های این قطار بر روی ریل‌های مجاور افتادە باشند و سپس قطارهای دوم و سوم نیز با این واگن‌ها تصادف کردە باشند.
در مجموع دو قطار مسافربری و یکی قطار باربری در این حادثه درگیر بودەاند.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر کشور هند، اعلام کردە از این سانحه متاثر شده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدلی می‌کند. او در توییتر نوشتە است: "در این لحظات سخت، به همه وجود در کنار خانواده‌های داغدار است."همچنین مدت کوتاهی پس از این حادثه دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد کە مبلغ ٢٠٠ هزار روپیه (٢٢٧٠ یورو) به خانوادە قربانیان و ٥٠ هزار یورو به هر یکی از مجروحان این سانحه غرامت پرداخت خواهد کرد.
آشوینی وایشناو، وزیر راه‌آهن نیز متعهد شدە کە بە خانوادە هر قربانی ١ میلیون روپیه، بە مجروحان شدید ٢٠٠ هزار روپیه و مجروحان جزئی ٥٠ هزار روپیه غرامت پرداخت کند.
او همچنین به روزنامه‌نگاران گفتە کە دستور تحقیق درباره علت سقوط قطار را صادر کرده است.
برچسب ها: هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها