به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۵۷۶

دیدار نماینده ویژه آمریکا با سفیر جمهوری اسلامی

دیدار نماینده ویژه آمریکا با سفیر جمهوری اسلامی
گروه سیاسی: روزنامه فایننشال تایمز، چاپ لندن نوشت: رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخیرا چندین بار با امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرده است.
به نوشته این روزنامه، این دیدارها نخستین تماس مستقیم میان مقام‌های ایرانی و آمریکایی پس از خروج ایالات متحده از برجام در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ محسوب می‌شود.
یک فرد نزدیک به دولت جو بایدن گفته است که این گفتگوها در درجه اول بر امکان تبادل زندانیان با ایران متمرکز بوده است. حداقل سه شهروند ایرانی-آمریکایی در ایران زندانی هستند.
روزنامه فایننشال تایمز همچنین می‌گوید آمریکا و کشورهای اروپایی بحث در باره نحوه تعامل با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را از سر گرفته‌اند، چون نگران «گسترش تهاجمی» برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و خطر آغاز یک جنگ منطقه‌ای هستند.اخیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود برای شورای حکام، اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران «۲۳ برابر حد مجاز» است.
این گزارش «محرمانه» خاطرنشان کرد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا اردیبهشت امسال، به چهار هزار و ۷۴۴ کیلوگرم رسیده است.
یک دیپلمات غربی به روزنامه فایننشال تایمز گفته است «ما یک برنامه دیپلماتیک فعال برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران نیاز داریم.» او گفته است «چیزی که من را نگران می‌کند این است که تصمیم‌گیری ایران کاملاً مغشوش و بی نظم و ترتیب است و این می‌تواند به جنگ با اسرائیل منجر شود.»
 در ماه‌های اخیر این کشورها تماس‌هایی با ایران برقرار کرده‌اند. ماه مارس امسال نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا با علی باقری کنی، مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در اسلو دیدار کردند.دیپلمات‌ها و تحلیلگران می‌گویند گزینه‌های بالقوه شامل نوعی توافق موقت یا اقدام تنش‌زدایی از سوی هر دو طرف است که بر اساس آن ایران سطح غنی‌سازی خود را در ازای برخی کاهش تحریم‌ها کاهش می‌دهد.
یک دیپلمات دیگر که در جریان این گفتگوها قرار داشته، گفت: «مبادله زندانیان راهگشای مذاکرات خواهد بود.»
روز گذشته ایران دو شهروند ایرانی-اتریشی و یک شهروند دانمارکی را با وساطت عمان آزاد کرد. هفته گذشته نیز با میانجی‌گری عمان، اسدالله اسدی، دیپلمات پیشین که به  زندان محکوم شده بود و اولیویه وندکاستیل، امداگر زندانی آزاد و به کشورهایشان برگشتند.اسدالله اسدی به اتهام برنامه‌ریزی و تلاش برای بمبگذاری در فرانسه، در بلژیک به زندان محکوم و در یکی از زندان‌های این کشور در حال سپری کردن مجازات ۲۰ سال حبس بود.
اولیویه وندکاستیل، امدادگر بلژیکی که در حوزه پناهجویان افغان کار می‌کرد در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در ایران دستگیر و به زندان طولانی مدت محکوم شد. او مدتی به عنوان مدیر برنامه «شورای پناهندگان» که یک نهاد نروژی است، در ایران کار کرده بود و مقام‌های ایران اتهام او را جاسوسی عنوان می‌کردند.
برچسب ها: آمریکا

۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۰۱:۳۱
یک سوال؟ برای درج آگهی در سایت بهار نیوز چه کار باید کنیم؟؟؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

و سوال بعدی اینکه اگر روی آگهی های بهار نیوز کلیک کنیم و به سایت آگهی دهنده برویم، آیا مشخص می‌شود از بهار نیوز به آنجا رفته ایم. یعنی میخوام بدونم محاسنی برای بهار نیوز داره که آگهی دهنده بدونه که مثلا فلان تعداد کاربر از سایت بهار نیوز آگهی رو دیده و اومدن

لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید.

با تشکر (431341)
سلام باید برید قسمت ارتباط با ما در سایت شماره مسئول آگهی ها اونجا هست تماس بگیرید
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها