به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۴۰۷۵۸۵

التهاب معده و روده را با این سبزی برطرف کنید

التهاب معده و روده را با این سبزی برطرف کنید
گروه سلامت:پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود؛ مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می‌دهد، می‌توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد و ماده شیمیایی کارواکرول از خودکشی سلول‌ها پیشگیری می‌کند.
 
به گزارش بهداشت نیوز، محققان آمریکایی دریافتند، یک ماده شیمیایی در «پونه کوهی» (اورگانو) موسوم به «کارواکرول» باعث از بین رفتن نوروویروس‌ها در بدن موش می‌شود.نورو ویروس مسوول ۲۶۷ میلیون مورد گاسترو آنتریت حاد (التهاب معده و روده) در سراسر جهان است و این عامل بیماری‌زا از طریق تنفس، آب و مواد غذایی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. نورو ویروس‌ها از چهار دهه قبل شناسایی شده‌اند، اما درمان خاصی برای مقابله با آن تولید نشده است؛ این ویروس باعث آلوده شدن سطوح جامد شده و در برابر بسیاری از مواد ضدعفونی کننده نیز مقاومت می کنند.

محققان دانشگاه آریزونا به سرپرستی دکتر «کلی برایت» در تحقیقات خود دریافته‌اند، پونه کوهی (اورگانو) دارای ماده شیمیایی به نام کارواکرول (carvacrol) است که می‌تواند منجر به از بین رفتن نورو ویروس‌ها شود. این ماده شیمیایی قادر به شکستن لایه پروتئین‌های اطراف ویروس شده و عامل ضد میکروبی دیگر نیز با نفوذ به داخل ویروس، اقدام به از بین بردن آن می‌کند.

کارواکرول هیچ گونه محصول فرعی یا گاز مضری تولید نمی‌کند و با توجه به عطر متمایز آن، قابلیت استفاده به عنوان ضدعفونی کننده در مدارس و بیمارستان‌ها را دارد.دکتر «برایت» تأکید می‌کند: برای دستیابی به پتانسیل بالقوه ضدعفونی ‌کننده کارواکرول، تحقیقات بیشتر یباید انجام شود، اما می‌توان در آینده از این ماده شیمیایی به عنوان ضدعفونی کننده موادغذایی و حتی برای سطوح در ارتباط با سایر آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرد که یک روش منحصربه فرد در حمله به ویروس محسوب می‌شود.

پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود؛ مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می‌دهد، می‌توان از این چاشنی برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد و ماده شیمیایی کارواکرول از خودکشی سلول‌ها پیشگیری می‌کند.

دکتر «سوپریا باوادکار» استادیار دانشگاه لانگ آیلند خاطر نشان می‌کند: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن پیتزا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و این خاصیت مرتبط با لیکوپن موجود در سس گوجه‌فرنگی عنوان می‌شد؛‌ اما تحقیقات جدید نشانگر نقش اساسی ادویه پونه کوهی در این زمینه است.
 
برچسب ها: پونه کوهی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها