به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۰۷۵۹۳

باکس گل را چگونه خشک کنیم؟

گروه کسب و کار: گل ها حتی در حالت خشک شده هم دارای نهایت زیبایی هستند. گل ها را با توجه به رنگ و شکلی که دارند، پس از خشک کردن می توانید در نقاط مختلف منزل یا محیط کار خود استفاده کنید. اگر قصد خشک کردن گل را دارید، روش هایی که گفتیم می توانند به شما کمک زیادی کنند.
باکس گل را چگونه خشک کنیم؟
باکس گل را چگونه خشک کنیم؟ چگونه می توانیم باکس گل را برای همیشه یادگیری نگه داریم؟ آیا گل های طبیعی را می توان همیشه نگه داشت؟ گل همیشه یکی از بهترین و رمانتیک ترین هدایایی بوده که در مراسمات مختلف داده می شده است. افراد بعد از این که باکس گل مصنوعی را هدیه می گیرند، برای همیشه می توانند آن را به عنوان یادگاری پیش خود نگه دارند. حتی با استفاده از اسپری های بوی گل می توانند رایحه خوبی را هم به آن ها ببخشند.
اما متاسفانه نگهداری گل طبیعی پس از هدیه گرفتن، به این راحتی ها نیست. در واقع از آن جایی که گل های طبیعی رفته رفته به سمت پژمرده شدن می روند، افراد از شیوه های دیگری برای نگهداری آن استفاده می کنند. یکی از آن شیوه ها خشک کردن باکس گل است که در ادامه می خواهیم به چگونگی و آموزش آن بپردازیم.

خشک کردن باکس گل
خشک کردن باکس گل یک تصمیم کاملا شخصی است که می تواند با روش های گوناگونی انجام شود. معمولا افرادی که باکس گل از اطرافیان خود هدیه می گیرند، به بهانه یادگاری آن را خشک می کنند. برای این که بدانید چگونه می شود به درستی این کار را انجام دهید، باید از روش های گوناگون آن نیز مطلع شوید. در مناسبت های مختلفی مانند جشن ها و مراسم های مختلف، اغلب گل های زیادی به عنوان هدیه اهدا می شوند. یکی از این مناسبت ها که بسیاری از زوج ها با آن آشنایی دارند، روز ولنتاین است. در این روز، علاوه بر دادن هدایای مختلف، عشاق به یکدیگر گل های زیبا و باکس های گل نیز هدیه می دهند.
با گذشت زمان، این گل ها و باکس های زیبا خشک می شوند و باید آنها را خشک کرد. البته برخی از گل ها قابلیت خشک شدن ندارند و گل های باز شده و بدون غنچه نیز احتمال خشک شدن کمتری دارند. در ادامه با روش های مختلف خشک کردن باکس گل آشنا خواهید شد.

خشک کردن گل با استفاده از ماکروویو
اولین روش برای این که بدانیم باکس گل را چگونه خشک کنیم استفاده از ماکروویو است. قبل از هر چیزی باید بدانید برای این که بتوانید باکس گل را با استفاده از ماکروویو خشک کنید، ابتدا نیاز به ژل سیلیکا دارید. این زل را به راحتی می توانید از فروشگاه های صنایع دستی تهیه کنید. در واقع کارکرد اصلی این ژل جلوگیری از رطوبت و خشک کردن کامل گل است. همچنین این ژل کمک می کند تا در فرایند خشک شدن، شکل گل به خوبی حفظ شود. پس از خرید این ژل، مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا ظرفی را برای قرار دادن گل ها در آن پیدا کنید؛ دقت داشته باشید ظرفی انتخاب شود که دیگر نیازی به استفاده از آن نداشته باشید.
حال وقت آن می رسد که قبل از قرار دادن گل ها در ظرف، با استفاده از خمیر سیلیکا، به میزان یک تا دو اینج روی ظرف پوشش ایجاد کنید.

حال گل ها را بر روی ظرف بگذارید و در نهایت بدون گذاشتن در بر روی ظرف، آن ها را در ماکروویو قرار دهید.
میزان دمایی که برای ماکروویو باید تنظیم شود، نسبت به نوع گل متغیر است؛ اما دما باید به گونه ای باشد که فرایند 2 تا 5 دقیقه طول بکشد. به طور مثال گل داووی در دمای بسیار زیاد نمی تواند دوام بیاورد و از بین می رود؛ اما در مقابل گل های رز طاقت بیشتری در دمای بالا دارند.
در پایان فرایند ماکروویو، بعد از باز کردن درب، بلافاصله پوششی مانند درب را بر روی طرف قرار دهید.
حال کافی است به اندازه وارد شدن هوا، مقداری درب ر از روی ظرف بردارید؛ گل ها در ظرف با این حالت، باید حدود 24 ساعت قرار داشته باشند.
در نهایت باید با یک برس کوچک، ژل ها را از روی گل ها بردارید. همچنین در ادامه از تاف و اکریل برای روی گل استفاده کنید.



خشک کردن گل با استفاده از مواد های مخصوص
اگر با صرف کم ترین زمان می خواهید بدانید که چگونه باکس گل را خشک کنیم و بهترین خروجی را داشته باشیم، باید از یک سری مواد مخصوص استفاده کنید. در این روش خیلی نیاز نیست زمان زیادی صرف شود و نیاز به انجام مراحل خاصی هم نیست. کافی است بر روی سطح گل مقداری از مواد زیر استفاده کنید.
•    خاک رس
•    دی هیدراتور
•    جوش شیرین
•    تافت و اسپری مو

پرس کردن گل
برای خشک کردن گل ها با روش پرس کردن، ابتدا گل ها را با دقت کنار هم بگذارید و سپس آنها را بین دو برگ کتاب قرار دهید. سپس با استفاده از یک کتاب سنگین، بر روی برگ کتاب دیگر فشار وارد کنید تا گل ها به طور کامل خشک شوند؛ البته بعد از فشار، نیاز است تا مدتی گل ها لای کتاب بمانند. این روش به خصوص برای گل های باریک و با برگ های کوچک مناسب است. اما برای گل های بزرگ و با حجم بیشتر، بهتر است از روش های دیگری مانند خشک کردن با ماکروویو استفاده کنید. با استفاده از روش پرس کردن، می توانید گل های خود را به صورت ساده و با کمترین هزینه خشک کنید و آنها را برای استفاده در دکوراسیون، جواهرات یا هدایای خاص نگهداری کنید.

خشک کردن گل با قرار دادن در محیط باز
برای خشک کردن گل‌ها با روش قرار دادن در محیط باز، ابتدا باید گل‌های تازه را انتخاب کرده و سعی کنید در زمانی که هوا خشک است، این کار را انجام دهید. برای این کار، گل‌ها را به صورت تکی یا دسته‌ای در زیر نور آفتاب قرار دهید. اما باید مراقب باشید که گل‌ها به مدت طولانی در آفتاب نباشند و به هیچ عنوان در معرض باد و باران نباشند. همچنین باید برای خشک شدن به مدت حداقل چند روز صبر کنید تا گل‌ها کاملاً خشک شوند.
پس از خشک شدن، می‌توانید گل‌ها را در باکس گل یا ظروف شیشه‌ای قرار دهید تا از رطوبت و گرد و غبار محافظت شوند. همچنین می‌توانید از اسپری آکرلیک یا تافت مو برای حفظ شکل و رنگ گل‌ها استفاده کنید. بهتر است گل‌هایی که برای خشک کردن در محیط باز انتخاب می‌کنید، گل‌هایی باشند که بعد از خشک شدن، شکل و رنگ آن‌ها حفظ بشود.

خشک کردن گل با استفاده از نمک
برای خشک کردن گل ها با استفاده از نمک، ابتدا نمک را در یک ظرف عمیق قرار دهید و سپس گل هایی که می خواهید خشک کنید را به طور دقیق در بین نمک قرار دهید. میزان نمک باید به اندازه 4 تا 5 سانتی متر باشد. سپس ظرف را با یک پوشش بپوشانید و بگذارید تا گل ها به طور کامل خشک شوند. این روش به خصوص برای گل هایی که حجم بیشتری دارند مناسب است، به دلیل اینکه نمک به طور موثری رطوبت را از گل ها جذب می کند و در عین حال از رنگ و شکل آنها حفاظت می کند.
دقت داشته باشید که گل ها به مدت 1 تا 2 هفته با این روش خشک می شوند؛ میزان زمان بستگی به نوع گل دارد. برای استفاده بهتر از این روش، می توانید گل های خشک شده را در بطری های شفاف قرار داده و به عنوان تزئینات داخلی در منزل، محل کار یا هدایای خاص استفاده کنید. با این روش، می توانید به صورت ساده و با کمترین هزینه گل های خود را به صورت خشک نگه دارید و از زیبایی آنها برای مدت طولانی استفاده کنید.

چه گل هایی برای خشک کردن مناسب هستند؟
در بخش های قبلی دانستید که باکس گل را چگونه خشک کنیم تا از زیبایی آن همیشه بهره مند باشیم. اما باید بدانید که گل های مختلفی برای خشک کردن مناسب هستند؛ همانطور در مقابل برخی از گل ها اصلا برای خشک کردن پیشنهاد نمی شوند. امکان دارد بخواهید گلی را که هدیه گرفته اید را خشک کنید؛ همچنین برای در مقابل شاید بخواهید با خرید گل خودتان آن را خشک کنید. در هر صورت در ادامه گل هایی را معرفی می کنیم که برای خشک کردن مناسب هستند.

گل رز
گل رز اغلب برای خشک کردن گل محبوبی است؛ چرا که اکثر افراد برای نشان دادن علاقه خود اقدام به هدیه این گل می کنند؛ لذا در ادامه شخص مقابل امکان دارد تمایل به نگه داشتن آن داشته باشدفرقی ندارد که گل رز چه رنگ، چه نوع یا چه اندازه ای است؛ کافیست آنها را به صورت برعکس آویزان کنید تا خشک شوند. همچنین از روش های گفته شده برای خشک کردن پس از خرید گل رز می توانید استفاده کنید.

گل افتابگردان
این گل درخشان و آفتاب دوست از اواخر بهار تا اولین روز زمستان شکوفا می شود و واقعاً به فصل رنگ می بخشد. به دلیل توانایی آن در حفظ رنگ و شکل روشن، برای چیدمان گل های خشک و آثار هنری ایده آل است.



گل اسطوخودوس
اسطوخودوس بدون شک یکی از شناخته شده ترین گل ها است و گل های بنفش نرم آن اغلب بسیار مورد توجه قرار می گیرند. می توانید از اسطوخودوس در چیدمان های خشک شده، دکوراسیون اتاق، آشپرخانه و موارد دیگر استفاده کنید. این گل با رنگ جذابی که دارد می تواند به محیط های ساده منزل شما روح ببخشد.

گل زنبق
زنبق نارنجی با رنگ درخشان مشابه غروب آفتاب است و با لکه های شکلاتی تیره بدون شک یکی از زیباترین نیلوفرهاست. زنبق نارنجی می تواند به راحتی رشد کند و گلبرگ های رنگارنگ آن برای استفاده در فرایند خشک کردن عالی هستند.

خرید دسته گل خشک آماده
اگر نمی خواهید گل تازه را خشک کنید یا امکان انجام دادن این کار را تحت هر شرایطی ندارید، می توانید از گل های خشک آماده استفاده کنید. امروزه بسیاری از فروشگاه های گل، محبوب ترین گل های خشک شده را به صورت آماده به فروش می رسانند. به طور مثال فروشگاه آنلاین گلمون انواع گل خشک را به مشتریان خود ارائه می دهد. دیگر نیاز نیست زحمت خشک کردن گل را بکشید؛ کافی است سفارش خود را از این فروشگاه انجام دهید. گل ها در این فروشگاه با نهایت زیبایی و تزئین برای شما فرستاده می شوند.

جمع بندی
گل ها حتی در حالت خشک شده هم دارای نهایت زیبایی هستند. گل ها را با توجه به رنگ و شکلی که دارند، پس از خشک کردن می توانید در نقاط مختلف منزل یا محیط کار خود استفاده کنید. اگر قصد خشک کردن گل را دارید، روش هایی که گفتیم می توانند به شما کمک زیادی کنند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها