به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۰۷۶۲۱

رگبار و رعد و برق در ۷ استان کشور

رگبار و رعد و برق در ۷ استان کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در هفت استان و آبگرفتگی معابر عمومی از فردا تا سه‌شنبه (۱۴ تا ۱۶ خردادماه) هشدار داد.به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک زمان یک‌شنبه (۱۴ خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات سمنان، دوشنبه (۱۵ خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان، شرق مرکزی و سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران پیش‌بینی می‌شود.
 
در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

 سازمان هواشناسی در این شرایط جوی اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبروها را توصیه می‌کند.

 در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها