به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۴۰۷۶۵۵

محرومیت مردم و ایجاد فقر بنام دین!

محرومیت مردم و ایجاد فقر بنام دین!
گروه سیاسی: شفقنا نوشت: حجت الاسلام هادی سروش استاد حوزه در یادداشتی نوشت: «نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت می گوید: امروزه از بین حدود ۷۵ هزار مسجد در کشور، درب تعداد ۵۰ هزار مسجد بسته است که این فاجعه‌ای است که باید بر آن خون گریست!
اعتراف نگران کننده ای است! در شب قدر ماه رمضان در یک سخنرانیِ رسانه ای تقدیم داشتم؛ «خروجی دین» عامل اصلی «خروج از دین» است. مردم وقتی به خروجی دین نگاه می کنند نسبت به ورود به دین و یا خروج از دین تصمیم می گیرند.
روا نیست که تمام توجه به دشمنیِ دشمن باشد و از جریانات داخلی غفلت شود. اگر خروجی تریبون ها و شخصیت های دینی یکی از موارد سه گانه ذیل باشد، دین داری تضعیف می شود و به قول این ایشان «درب مساجد بسته می شود.»
علت اول: تحقیر انسان ها به نام دین!
یکی از نظریه پردازان قدرت در جامعه می نویسد: «دوست داشتن وطن؛ امر کوچکی است که در برخی از حیوانات هم دیده می شود». خوب این تعبیرات چه بر سر رابطه مردم با دین می آورد؟
یا یکی از اعضای مجلس خبرگان می گوید: «بی حجاب در بند شهوات دیگران است».
یا خود همین نماینده رئیس جمهور در سخنرانی در قم گفته: «تامین مالی زنان، عامل طغیان در خانواده است». خوب اینها چه اثری بر دینداری بخش بزرگی از جامعه می گذارد؟
علت دوم: تحریف مفاهیم دینی و عرضه آن به عنوان آموزه های دینی!
مرحوم علامه طباطبایی در المیزان می نویسد: «تصرف در تعالیم دینی موجب نابودی انسانیت و دین
می شود»؛ یعنی اگر ما آموزه های دینی را تحریف کنیم دین، انسانیت و اخلاق را نابود می کند.
مثلا واژه دینی «کفر» ، «ارتداد» و یا «محارب» را که تحقق آن در یک فرد دارای شرائط بسیار دشوار و نادری است، تحریف می کنند و به مسلمان تهمتِ کافر، مرتد و محارب می زنند! یا آموزه دینی «امربه معروف ونهی از منکر» را آنگونه تحریف می کنند که موجب دین گریزی بخش بزرگی از جامعه می شود! یا آموزه ای مانند عدالت در اسلام را آنگونه تحریف می کنند که برای توجیه فساد در قدرت حاکم می گوید: در حکومت علی هم فساد وجود داشته است. یعنی به جای حل مشکل، موجب بدبینی به امام علی(ع) می شود.
علت سوم: محرومیت مردم از زندگی شایسته و ایجاد فقر بنام دین !
تاثیر «فقر» در تخریب ایمان مردم، غیرقابل انکاست.
پیامبر رحمت (ص) در اواخر عمر، در سخنان مهمی خطاب به حاکمان بعد از خود فرمودند: «مردم را در تنگنا و فشار اقتصادی و فقر نیندازید که اگر مردم فقیر شوند کافر می شوند».
اضافه به این سه علت، دخالت عوامل دیگری هم هست؛ استاد حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی اخیراً فرمودند: دختر جوان وقتی اختلاس دید دیگر به قانون عمل نمی کند!
اگر بنا به علاج باشد، اصلاح همین موارد مذکور کافی است.
نماینده ویژه رئیس جمهور: از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است
لازم به ذکر است  حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت، با بیان این که مشکل گرانی و مسئله کاهش ارزش پول ملی، مشکل امروزه جامعه ما است اظهار داشت: علت این مشکل عبارتند از عدم توازن نقدینگی به میزان تولید و اگر نقدینگی از تولید ناخالص ملی بیشتر باشد، تورم زا خواهد بوده و سبب بی ارزش شدن پول ملی می شود و باید برای حل آن، جلوی افزایش نقدینگی گرفته شده و تولید افزایش پیدا کند؛ درست برعکس عملکرد دولت قبل در دهه ۹۰ که تولید خوابیده و کشور دارای رکود شد.
وی در ادامه با اشاره به مسئولیت حوزوی خود در دولت سیزدهم به عنوان «نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت» بیان داشت: داشتن این مسئولیت به این معنا است که ما ظرفیت های دولت را برای خدمت به روحانیت به کار گیریم و هم از ظرفیت های روحانیت برای خدمت به دولت استفاده کنیم و ارتباط، ارتباط دوسویه باشد.
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب زیرساخت های دینی و فرهنگی در کشور و خلوت و خالی شدن برخی از مساجد در کشور اظهار داشت: متاسفانه دولت های ما در گذشته کارنامه خوبی در حمایت از نهاد های دینی بر جای نگذاشته اند و امروزه از بین حدود ۷۵ هزار مسجد در کشور، درب تعداد ۵۰ هزار مسجد بسته است که این فاجعه‌ای است که باید بر آن خون گریست.
برچسب ها: مساجد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها