به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۴۰۷۶۶۴
دعوای دربی راه بازگشت را بست

رسمی؛ ساپینتو چهار ماه محروم شد

رسمی؛ ساپینتو چهار ماه محروم شد
گروه ورزشی: اتفاقات شهرآورد پایتخت کار دست سرمربی پرتغالی استقلال داد و او با رأی کمیته انضباطی، نقره داغ شد تا بدین صورت احتمال بازگشت او به نیمکت آبی‌ها، در کمترین حالت خود قرار بگیرد: ریکاردو ساپینتو چهار ماه محروم شد.
در جریان دربی تهران و مسابقه فینال جام حذفی، اتفاقاتی رخ داد که از چشم دوربین‌ها دور ماند. پس از گل تساوی استقلال که در دقیقه 90+11 و توسط محمدحسین مرادمند به ثمر رسید، ناگهان داور چهارم و کمک داور اول خواستار اخراج ساپینتو شدند.
زاهدی فر، داور مسابقه نیز با نشان دادن کارت قرمز، سرمربی آبی‌ها را از کنار زمین اخراج کرد که با اعتراض‌های شدید او به تیم داوری همراه شد. جنجال‌های به وجود آمده روی سکوها نیز ادامه داشت و پس از پرتاب بطری‌های آب از سوی هواداران پرسپولیس، ساپینتو نیز پاسخ آن را داد و روی سکوهای استادیوم آزادی ملتهب شد.
پس از پایان بازی نیز برخی اظهارنظرها از سوی تیم داوری مبنی پرتاب آب دهن از سوی مرد شماره یک نیمکت آبی‌ها منتشر شد تا پرونده او را سنگین کند. ساپینتو که در طول فصل گذشته 7 دیدار را به دلایل انضباطی و 2 مسابقه را به خاطر اخراج از دست داده بود، با محکومیت سنگینی روبه‌رو شد.
با توجه به سابقه سرمربی پرتغالی در اتفاقات جنجالی دیگر که طی فصل گذشته به وقوع پیوست، کمیته انضباطی در اقدامی عاجل و سریع، حکم سنگینی را علیه سرمربی آبی‌ها صادر و او را به مدت چهار ماه محروم کرد.
کمیته انضباطی در جریمه‌ای که علیه سرمربی استقلال صادر کرده، تأکید کرده است که میزان محرومیت چهار ماهه از ابتدای فصل بعد اعمال می‌شود.
🔹 در رأی کمیته انضباطی آمده است:
در خصوص تخلف ریکاردو ساپینتو مبنی بر بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه و تحریک تماشاگران در بازی فینال جام حذفی دو تیم استقلال و پرسپولیس با توجه به مجموعه اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه و فیلم مربوط به رفتارهای مشارالیه پس از اخراج توسط داور از زمین مسابقه و همچنین به لحاظ سوابق تخلفات انضباطی نام‌برده و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده، تخلف انتسابی که علی‌رغم ابلاغ مصون از دفاع باقی مانده است، محرز و مسلم تشخیص داده شده و مستند به مواد ۵۵ و ۶۰ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷ و با در نظر گرفتن بند ۳ ماده ۹۱ این مقررات که در صورت وجود تعدد و تکرار تخلفات قضایی موظف به رعایت سقف جریمه نقدی تعیین شده نمی‌باشد.
بر همین اساس ریکاردو ساپینتو به چهار ماه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی از ابتدای فصل و پرداخت جریمه نقدی معادل ریالی ۱۰ درصد از اصل مبلغ قرارداد تنظیمی با باشگاه استقلال تهران در فصل ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ ثبت شده در سازمان لیگ به نرخ رسمی اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان اجرای حکم محکوم می‌گردد.
ضمناً باشگاه استقلال در صورت عدم کسب و پرداخت جریمه مذکور در صورت قطعیت از محل مطالبات محکوم علیه نسبت به پرداخت دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.
رای صادره ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نظر کمیته استیناف است.
همچنین پرونده جهت رسیدگی به سایر تخلفات اشخاص حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.
* در پایان باید گفت که با توجه به محرومیت سنگین ریکاردو ساپینتو و از دست دادن بسیاری از بازی‌های نیم فصل نخست، احتمال جدایی او بسیار بالا رفته است. هر چند که آبی‌ها با اعتراض به این رأی می‌توانند دوری سرمربی پرتغالی را کاهش دهند اما به نظر نمی‌رسد که آنها تمایلی به ادامه همکاری با وی داشته باشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها