به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۰۷۶۷۱

جزئیات خاص عروسی سلطنتی ولیعهد اردن

جزئیات خاص عروسی سلطنتی ولیعهد اردن
گروه بین الملل: عروسی سلطنتی ولیعهد اردن از هفته قبل با مراسم حنابندان آغاز و در ادامه با کنسرت‌ها و جشن‌های مختلف تداوم یافته و مراسم اصلی با حضور ۱۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار شد.
شاهزاده حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن پنج‌شنبه شب با رجوه السیف نامزد ۲۹ ساله‌اش که شهروند عربستان سعودی و یک مهندس معمار و طراح لباس است، ازدواج کرد. مراسم نامزدی این زوج در تابستان سال گذشته در ریاض برگزار شده بود.
مادر السیف از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی است و با تیره «سدیری» این خاندان (مادر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی) نسبت خویشاوندی دارد.
پیش از مراسم ازدواج که پنج‌شنبه شب برگزار شد، مراسم‌های مختلفی در اردن به مناسبت این رویداد برگزار شده است، از جمله کنسرتی بزرگ با حضور برخی از خوانندگان مطرح دنیای عرب در استادیوم اصلی شهر امان.
در این مراسم اعضای ارشدی از خانواده‌های سلطنتی دنیا حضور یافتند.
خاندان هاشمی حاکم بر اردن که خود را از سلاله پیامبر اسلام (ص) می‌دانند، از سال ۱۹۲۱ بر این کشور عربی حکومت می‌کنند و پس از کسب استقلال از انگلیس در سال ۱۹۴۶ ملک حسین، پدر عبدالله دوم (پادشاه کنونی اردن) زمام امور این کشور را در دست گرفت.
برخی از شهروندان اردنی از روز‌ها قبل با نصب تصاویر ولیعهد کشورشان و همسرش روی خودرو‌ها و اماکن عمومی شادمانی خود را از این رویداد ابراز کردند. همچنین از روز‌ها قبل بنر‌های بزرگی در سطح شهر برای آگاهی رسانی درباره این رویداد نصب شده بود.
مراسم حنابندان این زوج سلطنتی هفته گذشته در کاخ زهران در شهر امان برگزار شد.
مراسم ازدواج نیز از یک روز قبل از مراسم رسمی با مراسم «حمام داماد» آغاز شد.
مراسم عقد اسلامی این زوج سلطنتی پنج‌شنبه شب با حضور حدود ۱۴۰ مهمان در کاخ زهران برگزار شد.
پس از آن زوج سلطنتی برای مراسم اصلی با اسکورتی ویژه به کاخ الحسینیه در غرب امان رفتند و در این مسیر ۱۰ کیلومتری مردم در دو طرف خیابان به آن‌ها شادباش گفتند.
در کاخ الحسینیه، ۱۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی برای ضیافت به این زوج پیوستند.
برخی از سران کشور‌ها و اعضای خاندان سلطنتی از سرتاسر جهان برای برگزاری جشن‌ها وارد امان شدند.
پادشاه سابق اسپانیا، خوان کارلوس و همسرش ملکه سوفیا، شاهزاده کاترینا آمالیا از هلند، ولیعهد ویکتوریا و شاهزاده دانیل سوئد، و ویلهلم الکساندر و ملکه ماکسیما از هلند از جمله اعضای سلطنتی هستند که انتظار می‌رفت در این مراسم شرکت کنند.
شاهزاده ویلیام ولیعهد انگلیس و همسرش کاترین میدلتون نیز در مراسم حضور یافتند.
جیل بایدن بانوی اول آمریکا هم تایید کرده بود که در مراسم حضور خواهد یافت.
با وجود اینکه درباره حضور رهبران و اعضای خانواده‌های سلطنتی عرب تاکنون اطلاع رسانی صورت نگرفته است؛ اما انتظار می‌رفت که بسیاری از اعضای خانواده‌های سلطنتی عرب نیز در این مراسم شرکت کنند.
چهارشنبه شب هم ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به رسم خاندان هاشمی حاکم بر این کشور میزبان ۴ هزار نفر از اعضای خانواده هاشمی اردن و بزرگان این قوم به صرف ضیافت شام در کاخ زهران بود و در این مراسم از نوعی غذای سنتی اردنی به نام «منسف» از مهمانان پذیرایی شد.
منسف یک غذای سنتی منطقه شام و غذای ملی اردن است. این غذا با پختن گوشت گوسفند در کشک تهیه شده و با برنج یا بلغور و نان سرو می‌شود. این غذا در عروسی‌ها، ختم‌ها و در رستوران‌های اردنی عرضه می‌شود.
ولیعهد اردن تحصیلکرده کالج نظامی در انگلستان و ایالات متحده آمریکاست و همسرش نیز در دانشگاه سیراکیوز آمریکا در رشته معماری فارغ التحصیل شده است. او همچنین در زمینه طراحی لباس هم فعالیت می‌کند.
برچسب ها: اردن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها