به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۰۷۷۶۶

دوستی ۳۰ساله یک مرد و یک ماهی غول پیکر

دوستی ۳۰ساله یک مرد و یک ماهی غول پیکر
گروه فیلم: سگ ها اغلب به عنوان بهترین دوستان انسان ها در نظر گرفته می‌شوند، اما این بار یک غواص ژاپنی دوستی غیرمعمول و خاصی را با یک ماهی کشف کرده که ۳۰ سال دوام داشته است. بله، درست شنیدید، دوستی ماهیانه ای که باعث می شود به معجزات زیر آب ایمان بیاورید.
 
هیرویوکی آراکاوا (Hiroyuki Arakawa) نزدیک به ۳۰ سال پیش در جریان یکی از غواصی های خود، با یوریکو، یک زمردماهی کله گوسفند آسیایی مرموز روبرو شد. ملاقات آنها باعث ایجاد ارتباط قابل توجهی شد و مرزهای بین انسان و قلمرو آبزیان را به چالش کشید.
....
از زمان اولین رویارویی، پیوند بین آراکاوا و یوریکو به یک دوستی عمیق و پایدار تبدیل شد. آراکاوا نزدیک به ۳۰ سال است که از یک معبد در زیر آب های خلیج تاتیاما مراقبت می کند و راهنمای گردشگران است. هر زمان که آراکاوا به این مکان نزدیک می‌شود، با چند ضربه ساده روی یک تکه فلز، یوریکو را فرا می‌خواند به‌طوری‌که به سرعت خود را به او می‌رساند. در یک ویدیوی جالب آراکاوا را می‌بینیم که بوسه‌ای آرامی به سر دوست آبزی خود می‌زند.

 برای جالب‌ترشدن موضوع، دوست ماجراجوی ما ادعا می‌کند که موجودی که یوریکو نام دارد، دارای چهره‌ای است که شدیدا یادآور انسان است – لااقل از یک زاویه خاص. و بهترین بخش ماجرا اینجاست: او قسم می‌خورد که این ماهی او را می‌شناسد.
 
او در ادامه توضیح می‌دهد: «حدس می‌زنم می‌داند که من زندگی‌اش را نجات دادم و وقتی به شدت مجروح شد به او کمک کردم. فکر می‌کنم هر کسی می‌تواند با غذا دادن به حیوانات توجه آنها را جلب کند. من زمانی که پرستاری‌اش را می‌کردم به این حیوان برای تغذیه خرچنگ می‌دادم» دهه ها از مشکلات سلامتی یوریکو می‌گذرد و او در حال پیشرفت است. اطلاعات محدودی در مورد طول عمر این موجودات آبزی وجود دارد اما می‌دانیم که می‌تواند از نظر اندازه به نزدیک یک متر برسد.

نتایج یک مطالعه نشان داده که ماهی ها قادر به تشخیص چهره هستند. در این مطالعه، ماهی کماندار گرمسیری برای تشخیص چهره انسان با تف کردن آب به تصاویر انتخاب شده روی مانیتور آموزش دید. حتی زمانی که با چهره‌های جدید روبرو می‌شدند، چهره‌ای که قبلاً آموخته بودند را به درستی انتخاب می‌کردند و این فراتر از انتظارات بود.

محققی در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «ماهی‌ها مغز ساده‌تری نسبت به انسان دارند و به طور کامل فاقد بخشی از مغز هستند که انسان‌ها برای تشخیص چهره از آن استفاده می‌کنند». با این حال، بسیاری از ماهی ها رفتارهای بصری قابل توجهی از خود نشان می‌دهند که آنها را به کاندیدای ایده آل برای آزمایش اینکه آیا مغزهای ساده می‌توانند وظایف پیچیده را انجام دهند تبدیل می‌کنند.
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: دیدنی‌های روز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها