به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۰۷۷۹۵

رویکردهای اردوغان در دوره ریاست جمهوری جدید 

رویکردهای اردوغان در دوره ریاست جمهوری جدید 
گروه بین الملل: رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی رویکردهای خود در دوره جدید ریاست جمهوری‌اش را اعلام کرد.
رجب طیب اردوغان،  گفت: بر اساس اصل "تلاش از ما و توفیق از جانب خدا" با نام خدا برای ساختن یکصدسالگی ترکیه از امروز آغاز به کار می‌کنیم.
وی گفت: ما حامی تمامی مردممان صرف نظر از دیدگاه‌های سیاسی‌شان یا اصالتشان یا عقیده و یا طائفه‌ آنها خواهیم بود.
اردوغان گفت: انتخابات ۲۸ مه پایان یافت و اراده ملی در صندوق‌های رای آشکار گشت و یکصد سالگی ترکیه آغاز شد و درب‌های پیشرفت کشور ما گشوده شده است. ما دموکراسی خود را با یک قانون اساسی آزاد و مدنی و جامع تقویت خواهیم کرد و از قانون اساسی کنونی که ماحصل یک کودتای نظامی بود، رهایی خواهیم جست. ما امید و آرزوی مردممان را که به شخص من و به حزب ما و به ائتلاف ما رأی اعتماد دادند، ناامید نخواهیم کرد و به مسیر تولید و خدمات برای ترکیه ادامه خواهیم داد. ترکیه بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی میان تمامی مردمانش نیاز دارد. پس از هر انتخاباتی، ما دست خود را به سمت اپوزیسیون دراز می‌کنیم، اما آنها نمی‌پذیرند که با ما دست دهند، ما امیدواریم که آنها این بار موضع متفاوتی اتخاذ کنند.
وی گفت: ما چشم امید داریم که اپوزیسیون احساس مسئولیت در قبال سلامت دموکراسی در ترکیه داشته باشند و با اراده ملی آشتی کنند.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: به تمامی وعده‌هایی که به مردممان در هنگام انتخابات دادیم، عمل خواهیم کرد همانند کاری که طی ۲۱ سال اخیر کردیم.
وی افزود: ما مصمم هستیم اصل مصطفی کمال آتاتورک (صلح در وطن صلح در جهان) را از طریق تقویت عرصه نفوذ دیپلماسی انسانی اجرا کنیم.
رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد که تمام تلاش خود را برای صیانت از عظمت جمهوری ترکیه و عزت آن و افزایش آوازه‌اش در جهان طی پنج سال آتی خواهد کرد.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها