به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۸۱۵

قیمت سکه به زیر کانال ۳۰ میلیون تومان می‌رود؟

قیمت سکه به زیر کانال ۳۰ میلیون تومان می‌رود؟
گروه اقتصادی: کاهش بیش از ۳.۵ میلیون تومانی سکه و ۲۶۹ هزار تومانی قیمت طلا در روزهای گذشته باعث شده که این روزها و در پی انتشار خبرهای مثبت سیاسی، این سوال در ذهن عموم مردم ایجاد شود که احتمال سقوط قیمت‌ها وجود دارد و یا بازار دیگر به شرایط گذشته بازنمی‌گردد. فعالان بازار طلا و سکه اعتقاد دارند که هنوز خبرها در حدی نبوده که بازار را با واکنش شدید قیمتی مواجه کند. بنا به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، فعلا با این خبرها، به اعتقاد من تغییری در قیمت‌ها نمی‌بینیم؛ مگر اتفاق یا خبر خاصی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرآنلاین،نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر  درباره دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته می‌گوید: یکی از علت‌های کاهش قیمت‌ها در یک هفته گذشته، نوسانات و کاهش به طور میانگین ۳۳ دلاری قیمت اونس جهانی طلا بوده است. البته در روزهای پایان هفته مجددا اونس طلا به قیمت‌های قبل بازگشت و بالانس شد.

وی می‌افزاید: از سوی دیگر، نوسانات و کاهش قیمت ارز در ریزش قیمت طلا و سکه اثر داشت. همچنین خبرهای سیاسی و اقتصادی در رابطه با سفر سلطان عمان و نیز انتشار اخبار آزادی پول‌های بلوکه شده ایران، بازار طلا و سکه را تحت‌تاثیر گذاشت.رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش تقاضا در بازار، عنوان می‌کند: در حدود ۱۵ روز گذشته با کاهش تقاضا روبه‌رو بودیم. این در شرایطی است که ثبت‌نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو، تاثیر چشم‌گیری در کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه داشت.

بذرافشان تصریح می‌کند: در روزهای گذشته مردم بابت ثبت‌نام خودرو، گاها نسبت به فروش طلا و سکه اقدام می‌کردند و همه این‌ها باعث شد که قیمت طلا و سکه ریزشی شود.وی با اشاره به کاهش ۲ تا ۷ درصدی قیمت طلا و سکه در بازار، متذکر می‌شود: به اعتقاد من دیگر کاهش خاصی را نمی‌توانیم از بازار داشته باشیم.

بازار به چه سمتی می رود؟
رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون کاهش قیمت‌ها به طور عمده ۲ تا ۷ درصد بوده است. در یک دوره کاهش قیمت‌ها به دلیل ماه رمضان بوده و بخشی نیز به دلیل کاهش تقاضا بوده است. ولی به اعتقاد من، در این هفته دیگر کاهش خاصی در قیمت‌ها نداریم؛ حتی افزایش قیمت نیز نخواهیم داشت.بذرافشان می‌افزاید: با توجه به ثبات در بازار، احتمال این‌که کاهش قیمت مجددی داشته باشیم، کم است و امکان دارد همین نوسانات ۲ تا ۵ درصدی و حتی کمتر، یک تا ۳ درصدی کاهشی را در بازار شاهد باشیم.
وی عنوان می‌کند: نباید انتظار کاهش شدید قیمت طلا و سکه را داشته باشیم؛ با توجه به کاهش چشم‌گیری که طی دو هفته گذشته در بازار روبه‌رو بودیم.

قیمت سکه به زیر کانال ۳۰ میلیون تومان می‌رود؟
رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که قیمت سکه در مرز ۳۰ میلیون توماان قرار دارد، احتمال کاهش قیمت به زیر این کانال وجود دارد؟ می‌گوید: این احتمال خیلی کم است. ما باید ثبات ۲ ماه گذشته را هم ببینیم. در ۲ ماه گذشته بین ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان افزایشی یا کاهشی قیمت سکه را داشتیم. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز از گرم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در نوسان بوده است.بذرافشان می‌افزاید: ما این ثبات قیمت را در حدود ۲ ماه و نیم گذشته در بازار شاهد بودیم و قیمت‌ها تثبیت شده است. وقتی هم که قیمت‌ها تثبیت شود و ثبات نسبی را داشته باشد، دیگر احتمال تغییر آن‌چنانی قیمت را نخواهیم داشت.

احیای برجام چه اثری روی بازار طلا و سکه دارد؟
رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره اثر احیای برجام روی بازار طلا و سکه می‌گوید: خبرهای مثبت یا منفی سیاسی و اقتصادی بالاخره در زمان‌های خود بازارهای طلا و سکه و ارز را تحت‌تاثیر قرار داده، اما با توجه به این‌که هم‌اکنون شرایط مطلوب است و خبرهای سیاسی و اقتصادی مثبت است.بذرافشان می‌افزاید: باید به زمان و مقطع اعلام خبرها توجه کرد. فعلا با این خبرها، به اعتقاد من تغییری در قیمت‌ها نمی‌بینیم؛ مگر اتفاق یا خبر خاصی اتفاق بیفتد.وی عنوان می‌کند: به اعتقاد ما در روزهای آینده افزایش قیمتی در بازار نداریم و کاهش قیمت‌ها نیز در حدود یک تا ۳ درصد خواهد بود.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها