به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۰۷۸۳۹

حمله قلبی یک خبر بد برای مغز دارد

حمله قلبی یک خبر بد برای مغز دارد
گروه علمی:تحقیقات جدید نشان می دهد که حمله قلبی یک خبر بد برای مغز است و احتمال زوال ذهنی را در سال های آینده افزایش می دهد.به گزارش بهداشت نیوز، با نگاهی به مطالعات انجام شده در طی پنج دهه، محققان دریافتند که حمله قلبی با مشکلات شناختی آنی مرتبط نیست، اما موجب کاهش سریع‌تر از حد طبیعی سلامت مغز در سال‌های بعد می‌شود.
 
به گفته نویسندگان این مطالعه، این کاهش در شناخت کلی پس از حمله قلبی معادل حدود ۶ تا ۱۳ سال پیری ذهنی است.دکتر «میشل یوهانسن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز، می‌گوید: «با توجه به این واقعیت که بسیاری از افراد در معرض خطر حمله قلبی هستند، ما امیدواریم که نتایج مطالعه ما به عنوان زنگ خطری برای افراد باشد تا به سرعت عوامل خطر عروقی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا را کنترل کنند. ما نشان داده ایم که حمله قلبی خطر کاهش شناخت و حافظه را در آینده افزایش می‌دهد.»

با وقوع حمله قلبی، خون رسانی به قلب به طور ناگهانی و شدید کاهش یافته یا قطع می‌شود. این فرایند می‌تواند باعث مرگ عضله به دلیل کمبود اکسیژن شود.برای مطالعه تأثیر حمله قلبی بر شناخت- توانایی تفکر و استدلال- محققان یک تجزیه و تحلیل تلفیقی از شش مطالعه بزرگ از بزرگسالان انجام دادند که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود. آنها از یک سیستم امتیاز برای اندازه‌گیری شناخت کلی شرکت‌کنندگان در طول زمان استفاده کردند.

نمونه مورد مطالعه شامل بیش از ۳۰۰۰۰ نفر بود که حمله قلبی یا سکته مغزی نداشته و در زمان ارزیابی اول دچار زوال عقل نبودند. از این میان، ۱۰۳۳ نفر بعداً دچار حمله قلبی و ۱۳۷ نفر از آنها حمله قلبی دوم را تجربه کردند.
آنهایی که حملات قلبی را تجربه کردند، به احتمال زیاد مسن‌تر و مرد بودند.یوهانسن در این باره گفت: «ما نشان داده‌ایم که پیشگیری از حملات قلبی ممکن است یکی از راهبردهای حفظ سلامت مغز در افراد مسن باشد. حال ما باید مشخص کنیم که چه چیزی به طور خاص باعث زوال شناختی در طول زمان می‌شود.»
برچسب ها: حمله قلبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها