به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۷۸۴۱

پورمحمدی: از راه امام فاصله گرفته‌ایم

پورمحمدی: از راه امام فاصله گرفته‌ایم
گروه سیاسی:  رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفت: وقتی ما گسست‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم، باید بفهمیم که ظاهراً یک مقداری از راه امام فاصله گرفتیم. چون امام نشان داد که می‌شود در بین همین ملت به بهترین شکل همبستگی و پیوستگی عمیق را در جامعه به وجود آورد.
مصطفی پورمحمدی  در گفتگو با ایلنا، با اشاره به به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و لزوم توجه ویژه راه و منش ایشان و اصلاح امور در صورت نیاز، گفت: به روح بلند حضرت امام (ره) درود می‌فرستیم، امام عزیز بنیانگذار انقلاب و نظام بود، با دعوت او و شعار‌ها و پیام‌هایی که به مردم داد، مردم دور او جمع شدند و این حرکت بزرگ به وجود آمد.
 وی ادامه داد: طبیعتا ادامه حرکت انقلاب اگر در همان مسیر اتفاق بیفتد، تضمین شده است. ما هرچه بتوانیم خودمان را همراه آرمان‌ها و اهداف امام (ره) نگهداریم، همانطور که به پیروزی بزرگ دسترسی پیدا کردیم، قادر خواهیم بود به راه خود پیروزمندانه و با افتخار ادامه دهیم و در مقابل، هرچه از این راه فاصله بگیریم، این دغدغه و نگرانی بیشتر خواهد شد که آسیب ببینیم.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین حرکت امام ایجاد یک انسجام عمیق ملی بود، یک پیوستگی بسیار بسیار شدید و بسیار صمیمانه بین ملت برای کشور و پیشرفت نظام برای آینده کشور بود. این روح همبستگی تا امروز اصلی‌ترین سرمایه کشور ما بوده و اگر بتوانیم این پیام اصلی که همبستگی، وحدت و یگانگی است را حفظ کنیم، با اطمینان می‌توانیم به کسب نتیجه و پیروزی امیدوار باشیم.
پورمحمدی در واکنش به این نکته که «در سال‌های اخیر مشکلاتی پدید آمده و این همبستگی دچار خدشه شده است»، اظهار داشت: بله، این دغدغه ماست. معلوم است که ما در کارکردها، در هدف‌گذاری‌ها، در پیام‌هایی که تولید می‌کنیم، در نوع رفتارمان و در خلق‌وخوی‌مان با راه امام فاصله گرفتیم که دچار این گسست‌ها شدیم.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشیم که دشمنان هم فعال هستند، امام یک حرکت عمده‌اش این بود که در دشمن‌شناسی و در زمان‌شناسی فوق‌العاده بود و اجازه نمی‌داد که دشمنان بر شرایط کشور مسلط شوند، ما هم باید سعی کنیم این روحیه و آموزه‌ای که امام به ما یاد داد را حفظ کنیم.
 
برچسب ها: مصطفی پورمحمدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها