به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۰۷۸۴۹

۴ ماه محرومیت برای ساپینتو خیلی کم است

۴ ماه محرومیت برای ساپینتو خیلی کم است
گروه ورزشی:بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: در پرسپولیس زمانی که علی پروین سرمربی تیم بود از اول تا آخر فصل حتی یک بار هم از روی صندلی بلند نمی‌شد اما تیمش معمولاً قهرمان بود، با این هیجانات الکی هیچ تیمی قهرمان نمی‌شود.​
 
بهروز سلطانی، پیشکسوت و دروازه بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در گفتگو با خبرورزشی، درباره محرومیت ساپینتو از حضور چهار ماهه در فوتبال ایران اظهار داشت: من در تیم‌های مختلفی اعم از پرسپولیس، تیم امیدها، ارتش ها و تیم ملی ایران فوتبال بازی کردم و هرگز در زمین، چنین رفتارهایی را از مربیان ندیده بودم! اتفاقاتی که در دربی فینال جام حذفی رخ داد مایه شرمساری فوتبال ایران شد.
 
وی افزود: علی پروین معمولاً تیمش قهرمان یا نایب قهرمان ایران بود اما از ابتدا تا انتهای فصل یک بار هم از روی صندلی بلند نمی شد. او حرف هایش را قبل از بازی یا بین دو نیمه به بازیکنانش منتقل می‌کرد و نهایتاً در طول مسابقه یک نکته مهم را به دستیارش می گفت و او از طریق کاپیتان به بازیکنان منتقل می‌کرد.
 
بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: اینکه یک مربی از ابتدا تا آخر بازی بالا و پایین بپرد، زمین و زمان را به هم بدوزد، سر این و آن داد بزند و با یک گل از خود بی خود شود، جز اینکه آرامش تیم خودش را از بین ببرد کار دیگری نمی کند.

سلطانی در پاسخ به این پرسش خبر ورزشی که آیا شما به عنوان یک کارشناس پرسپولیسی فوتبال بعد از گل دقیقه ۹۷ مرادمند نگران وضعیت پرسپولیس شدید یا نه توضیح داد: قطعاً استقلال وقتی در آن دقیقه گل می‌زند از نظر روحی دست بالا را دارد و در شرایط بهتری است. طبیعی بود که این تیم با ایجاد آرامش حتی بتواند بازی را به پنالتی بکشد اما حرکات سرمربی استقلال آرامش را از تیمش گرفت و در نهایت این به سود گل محمدی و شاگردانش شد.

وی درباره عملکرد کلی ساپینتو خاطرنشان کرد: این مربی هیچ چیزی به لحاظ فنی نداشت. ما هرگز در استقلال این فصل ندیدیم هر زمان تیمش به مشکل برمی خورد پلن B یا پلن C داشته باشد. تنها تاکتیک تیم ساپینتو این بود که توپ را به قایدی بدهید و او برود گل بزند وگرنه تاکتیک دیگری از استقلال ندیدیم. اینکه توپ در گردش باشد، از دفاع به حمله، از حمله به هافبک و از هافبک به حمله، گردش توپ یا... هیچ کدام از این حرکات تاکتیکی را در تیم استقلال نمی دیدیم.

وی درباره حکم کمیته انضباطی در رابطه با ۴ ماه محرومیت ساپینتو اضافه کرد: به نظر من برای کسی که در طول فصل گذشته این همه محرومیت کشیده و در بازی آخر فصل این رفتارها را از خودش بروز می‌دهد چهار ماه کم است. لااقل دو ماه دیگر هم باید به آن اضافه کنند تا شش ماه محروم باشد.

سلطانی در نقطه مقابل به یحیی گل محمدی اشاره و اضافه‌کرد: رمز موفقیت گلمحمدی آرامش اوست. البته گل محمدی هم به موقع با داور حرف می زند، به موقع هم از کوره در می رود اما این رفتارش دائمی نیست بلکه به جاست. گاهی لازم است که مربی در حمایت از بازیکنانش با داور حرف بزند یا نکته ای را به بازیکنانش یادآور شود اما اینکه این اتفاق از دقیقه یک تا ۹۰ دائماً تکرار شود نتیجه ای جز برهم ریختن تمرکز بازیکن نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: چیزی که در تیم استقلال نمود داشت حرکات عجیب و غریب نیمکت این تیم بود. به محض اینکه یک خطا صورت می‌گرفت از بدنساز؛ پزشک، مربی، سرمربی، بازیکن و همه و همه لب خط بالا و پایین می‌پریدند! من با بیژن طاهری در تیم ملی هم اتاق بودیم. او را خیلی دوست دارم. بیژن عشق من است. یک شخصیت دوست داشتنی، آرام و متین. من از او تعجب می‌کنم که چرا در چنین شرایطی نتوانست نیمکت استقلال را آرام کند!وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم این قهرمانی به کام هواداران پرسپولیس شیرین بوده باشد و این موفقیت ها برای پرسپولیس ادامه دار باشد. قطعاً با یک مدیریت درست در باشگاه و رفع مشکلات جاری، این پرسپولیس با یارگیری درست در فصل نقل و انتقالات می تواند دوباره فصل آینده قهرمان شود.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: بهروز سلطانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها