به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۰۷۸۷۴

درخواست تشكیل اتحاد دربرابر روسیه 

درخواست تشكیل اتحاد دربرابر روسیه 
گروه بین الملل: وزیر دفاع آلمان در نشست امنیتی سنگاپور کشورهای منطقه هند و اقیانوسیه را فراخواند علیه جنگ تهاجمی روسیه موضع صریحی اتخاذ کنند. در پی آن وزیر دفاع چین نسبت به ایجاد اتحادهای "شبه ناتو" در این منطقه هشدار داد.
بوریس پیستوریوس، در نشست امنیتی "شانگری-لا-دیالوگ" سنگاپور کشورهای منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام  را فراخواند تا در برابر حملات به ساختار امنیتی بین‌المللی، مانند جنگ روسیه علیه اوکراین، موضع روشنی اتخاذ کنند.این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: «برای کل جهان فوق‌العاده خطرناک است اگر روسیه پیروز شود، زیرا به معنای پیامی خواهد بود به قدرت‌های انتقامجو و خواهان بازگشت به گذشته در جهان که تجاوز و استفاده بی‌دلیل از نیروی نظامی پذیرفتنی است و می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.»
پیستوریوس با اشاره غیرمستقیم به تهدیدهای چین علیه تایوان گفت که این مسئله "در همین جا، منطقه هند و اقیانوسیه نیز صدق می‌کند".وزیر دفاع آلمان از بسیاری کشورهای منطقه تشکر کرد که تصریح کرده‌اند که جامعه بین‌الملل این جنگ غیرقانونی را نمی‌پذیرد.
نشست امنیتی سنگاپور از جمعه دوم ژوئن تا یکشنبه چهارم ژوئن (۱۲ تا ۱۴ خرداد) در شهر "شانگری لا" برگزار شد. جنگ اوکراین و جنایات فراملی از موضوع‌های اصلی این نشست بود.
وزیران دفاع و مقامات ارشد امنیتی کشورهای هند و اقیانوسیه و کشورهای غربی در این کنفرانس حضور داشتند. روسیه در این کنفرانس حضور نداشت.در پی این اظهارات وزیر دفاع آلمان، "لی شانگفو" وزیر دفاع چین، نسبت به ایجاد اتحادهای "شبه ناتو در منطقه هند و اقیانوسیه هشدار داد.لی در کنفرانس امنیتی شانگری-لا دیالوگ در سنگاپور گفت که تلاش‌ها برای ترویج چنین اتحادهایی نوعی دامن زدن به درگیری‌ها و تقابل‌ها است.وزیر دفاع آلمان در این نشست امنیتی به نمایندگان بیش از ۴۰ کشور گفت که برای دولت فدرال آلمان، جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین یک "نقطه عطف تاریخی در سیاست خارجی و امنیتی ما" بوده است.بوریس پیستوریوس گفت: «ما متعهد می‌شویم تا مسئولیت بیشتری برای امنیت خود و امنیت هم‌پیمانان و شرکای خود بپذیریم. این شامل بازنگری در سیاست صادرات تسلیحات ما می‌شود، به‌ویژه زمانی که صحبت از حمایت از کشورهای شریک با هدف مشروع دفاع از خود می‌شود.»
وزیر دفاع آلمان خواستار حفاظت از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین، در هر کجا که هدف تهدید قرار می‌گیرد، شد. او گفت، این امر شامل حق کشتیرانی آزاد نیز می‌شود.
پیستوریوس در نطق خود اظهار داشت، آلمان آماده حمایت از هرگونه اقدام اعتمادساز دوجانبه یا چندجانبه است.
وزیر دفاع آلمان در این رابطه به تبادل اطلاعات و رصد تمرینات نظامی، بازرسی از تأسیسات نظامی و موافق‌نامه‌های کنترل تسلیحات اشاره کرد و افزود: «ما به جای فرمانروایی قانون زور، به حاکمیت قانون نیاز داریم.»
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها