به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۰۷۹۲۶

سانسور این فیلم در صداوسیمامخاطبان را شوکه کرد

سانسور این فیلم در صداوسیمامخاطبان را شوکه کرد
گروه فرهنگی: صدا و سیما در شرایطی که بینندگانش هر لحظه رو به افول است و کمتر کسی برای سرگرمی یا دیدن اخبار سراغش می‌رود، خود کمر به کمتر شدن مخاطبان نزدیکش بسته است.
 
فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا طی ۳۱ سالی که از ساخت آن می‌گذرد، به کرّات از شبکه‌های صدا و سیما پخش شده و موسیقی دلنواز مجید انتظامی و بازی تاثیرگذار هما روستا، از نکات مثبت این فیلم بودند که فارغ از موضوع فیلم، به دل مخاطبان می‌نشست و بسیاری را پای دیدن «از کرخه تا راین» نشاند.
 
تلویزیون ملی در بازپخش مجدد این فیلم که بسیاری بابت پخش چندین باره آن، دیالوگهایش را هم حفظ هستند، دست به سانسور آن زده است. از جمله این سانسورها می‌توان به سکانس اعتراض علی (با بازی علی دهکردی) به خدا در کنار رود راین اشاره کرد که همزمان یک مرد مست آلمانی نیز بعد از پرت کردن بطری مشروب در آب، به راز و نیاز با خدا می‌پردازد، اشاره کرد.

صدا و سیما با این اقدام به صورت غیرمستقیم اعلام کرده که جدا از بسیاری هنرمندان که خودخواسته یا به اجبار اجازه حضور در برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون را ندارند، آثار کارگردانان خودی و محبوبشان هم از تیغ سانسور در امان نیستند و آینده تلویزیون تنهاتر از وضعیت فعلی‌اش خواهد بود. 
مرجع : پارسینما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها