به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۰۷۹۴۹

فکر می‌کنم از دیدن فیلم من مردم گیج شدند!

فکر می‌کنم از دیدن فیلم من مردم گیج شدند!
گروه فرهنگی:با آنکه رابرت رودریگوئز علاقمند ساخت قسمت دوم «هیپنوتیزم» است، امکان تولید آن بسیار کم است.به گزارش صبا، عدم موفقیت تجاری نسخه اصلی مانع اصلی تولید دومین قسمت آن است.رودریگوئز که از هیپوتیزم به عنوان یکی از داستان‌ها و فیلمنامه‌های مورد علاقه‌اش اسم می‌برد، می‌گوید زمان فیلمبرداری آن در فکر دنبال کردن داستان خود در قسمت‌های بعدی بوده است.

به همین دلیل است که پایان فیلم شبیه بسیاری از فیلم‌های دنباله‌دار امروزی، به اصطلاح باز است و راه را برای تولید قسمت‌های بعدی فراهم می‌کند.با وجود نقدهای نسبتا مثبت منتقدان بر این اکشن دلهره آور علمی تخیلی، تماشاگران سینما در سراسر جهان استقبالی از آن نکردند.

فیلم اواسط ماه می با افتتاحیه‌ای کمتر از سه میلیون دلار اکران عمومی خود را آغاز کرد، که پائین ترین رقم افتتاحیه برای فیلمی از رودریگوئز و ستاره اصلی آن بن افلک بود.این اتفاق در شرایطی رخ داد که تهیه کنندگان هیپنوتیزم ۶۵ میلیون دلار صرف تولید آن کرده بودند. فروش کلی فیلم به مرز ۶ میلیون دلار هم نرسید!

به گفته رودریگوئز: «فیلم داستان جذاب و سرگرم کننده‌ای داشت و از تعلیق خوبی بهره گرفته بود. فضاسازی آن هم خوب بود و تعجب می‌کنم که تماشاگران از آن استقبالی نکردند. البته شاید بدیع بودن داستان فیلم آنها را گیج کرده باشد.»این فیلمساز مکزیکی تبار هم چنین نوع توزیع فیلم و تبلیغات آنرا از دلایل شکست تجاری هیپنوتیزم بیان می‌کند. به گفته او، توزیع کنندگان فیلم کمترین تبلیغاتی برای آن نکردند.
در داستان فیلم، افلک در قالب افسر پلیسی به نام دنی رورک ظاهر می شود که نمی تواند با اندوه گم شدن دختر کوچولوی خود کنار بیاید.

زمانی که یک سلسله سرقت ماهرانه از بانک های مختلف با ماجرای گم شدن دختر دنی گره می خورد، او تلاش می کند از این موضوع رمزگشایی کند.دلرین (ویلیام فینچر) سارقی است که با اعمال هیپنوتیزم روی مردم عادی کار سرقتهایش را انجام می‌دهد و قصد دارد با هیپنوتیزم کردن دنی، اطلاعاتی درباره دختر گمشده‌اش به دست بیاورد.

در پایان داستان هیپنوتیزم، دنی موفق به پیدا کردن دختر گمشده‌اش می شود و در حالی که تصور می‌کند دلرین را از بین برده، همراه خانواده‌اش راهی مقصدی ناشناخته می‌شود. اما دلرین توانسته جان سالم به در ببرد و معلوم است که قصد دارد به تعقیب دنی رورک بپردازد تا بتواند به خواسته های غیرقانونی اش دست پیدا کند.
رودریگوئز طی چند روز گذشته با چند مدیر شرکت مستقل فیلمسازی صحبت و مذاکره داشته تا زمینه را برای ساخت هیپنوتیزم ۲ هموار کند.

او می گوید طرح اصلی فیلمنامه را نوشته و کار نگارش متن کامل آن کمتر از یک ماه وقت می گیرد.با وجود عدم استقبال تماشاگران سینما از هیپنوتیزم، پخش اینترنتی آن در پلتفرمهای دیجیتالی با برخورد گرم و استقبال خوب دوستداران شبکه های استریم روبرو شده است.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها