به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۰۷۹۵۹

ساخت یک پروژه بزرگ در عراق توسط عربستان

ساخت یک پروژه بزرگ در عراق توسط عربستان
گروه بین الملل: سفیر عربستان در بغداد از امضای قراردادی با عراق برای ساخت یک پروژه بزرگ در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد با هزینه یک میلیارد دلاری خبر داد.
عبدالعزیز الشمری گفت که قراردادی بین پادشاهی سعودی و عراق برای یک پروژه سرمایه گذاری عظیم با هزینه یک میلیارد دلاری در منطقه «الرفیل» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد منعقد شده است.
به گفته او این پروژه با نام «خیابان بغداد» یک پروژه «منحصر بفرد» خواهد بود. در این پروژه قرار است بزرگترین مرکز خرید عراق و تعداد زیادی کافه و رستوران و دفاتر تجاری برای شرکت‌های بزرگ عراق ساخته شود.
همچنین ساخت ۶۵۰۰ آپارتمان و ویلا نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.
سفیر عربستان سعودی در عراق افزود: «روابط دو کشور شاهد شکوفایی است و طی دیدار‌های آتی مقامات دو کشور نشست‌های اقتصادی و فرهنگی برگزار خواهد شد و با توصیه‌ها و دستورات محمد شیاع السودانی مرحله بعدی شاهد شتاب بزرگی در فعالیت‌های بین دو کشور خواهد بود».
پیش از این رئیس سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق گفته بود که نقشه‌ها و طراحی‌های مهندسی برای این پروژه از سوی شهرداری بغداد تایید شده است.
عراق به دلیل افزایش جمعیت نسبت به تعداد مجتمع‌های مسکونی و همچنین ناتوانی مردم در تأمین مسکن به ویژه در بغداد با توجه به قیمت بالای زمین و مصالح ساختمانی، با بحران شدیدی مواجه است.
وزارت ساخت و ساز و مسکن عراق پیش از این گفته بود که برای عبور از بحران مسکن به بیش از سه میلیون واحد مسکونی نیاز است.
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها