به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۰۷۹۸۱

فعالیت بدنی تحمل درد را آسان‌تر می‌کند

فعالیت بدنی تحمل درد را آسان‌تر می‌کند
گروه علمی: نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نروژی نشان می‌دهند هر چه فعالیت بدنی افراد بیشتر باشد، در مواجهه با درد تحمل بیشتری دارند. به گزارش بهداشت نیوز، تجزیه و تحلیل جدید داده‌های بیش از ۱۰۰۰۰ بزرگسال نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی دارند، نسبت به افرادی که کم تحرک هستند، تحمل درد بالاتری دارند.
 
آندرس ارنس از بیمارستان دانشگاهی نروژ شمالی و همکارانش این یافته‌ها را در مجله PLOS ONE ارائه کردند.
تحقیقات قبلی این احتمال را مطرح کرده اند که عادت به انجام سطح بالاتری از فعالیت بدنی، ممکن است ضمن افزایش تحمل درد به کاهش یا پیشگیری از درد مزمن کمک کند. با این حال بیشتر مطالعات در مورد این موضوع کوچک یا متمرکز بر گروه‌های محدودی از افراد بوده است.

برای کمک به روشن شدن رابطه بین فعالیت بدنی و تحمل درد، ارنس و همکارانش داده‌های ۱۰۷۳۲ بزرگسال نروژی را که در یک مطالعه نظرسنجی شرکت کردند، تجزیه و تحلیل کردند (مطالعه ترومسو).این مطالعه به طور دوره‌ای در نروژ انجام می‌شود. محققان در بررسی‌های خود از داده‌های دو دور مطالعه ترومسو استفاده کردند، یکی از سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و دیگری از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶. این داده‌ها شامل سطوح فعالیت بدنی گزارش‌شده خود شرکت‌کنندگان و سطوح تحمل درد آن‌ها بود که در یک آزمون ارزیابی شد. 

تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها نشان داد شرکت‌کنندگانی که در هر دوره از مطالعه ترومسو فعالیت بدنی داشتند، نسبت به افرادی که در هر دو دوره یک سبک زندگی بی‌تحرک را گزارش کردند، تحمل درد بیشتری داشتند.
شرکت‌کنندگانی که سطح فعالیت کل بالاتری داشتند، تحمل درد بالاتری نیز داشتند. تجزیه و تحلیل رابطه آماری معنی داری بین سطح فعالیت و تغییر در تحمل درد بین دو دور مطالعه نشان نداد. با این وجود، نشان می‌دهد که فعال ماندن، فعال شدن یا افزایش فعالیت با تحمل درد بالاتر مرتبط است.

بر اساس یافته‌ها، محققان پیشنهاد می‌کنند که افزایش فعالیت بدنی می‌تواند یک استراتژی بالقوه برای کاهش یا از بین بردن درد مزمن باشد. تحقیقات آینده می‌توانند به تایید این که آیا واقعا یک رابطه علت و معلولی بین فعالیت و تحمل درد وجود دارد یا خیر و نیز کاربرد‌های بالقوه درمانی کمک کند.به گفته محققان فعالیت بدنی در طول زمان می‌تواند برای تحمل درد شما مفید باشد. هر کاری که انجام می‌دهید، فرقی ندارد مهم این است که فقط فعال باشید. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها