به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۰۸۰۰۶

باتومی کجاست؟ | راهنمای سفر + عکس و جشن‌های معروف آن

گروه گردشگری: باتومی از شهرهای معروف و زیبای کشور گرجستان است و سالیانه مردم زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می کنند. در ادامه اطلاعات کامل آن را بخوانید.
باتومی کجاست؟ | راهنمای سفر + عکس و جشن‌های معروف آن
باتومی در قلب کشور گرجستان و در پیچ و خم تپه‌های مه گرفته واقع شده است. بدون شک می‌توان گفت باتومی قلب تپنده گردشگری گرجستان به شمار می‌رود. از لحظه ورود به باتومی با انواع و اقسام سازه‌های جالب روبه‌رو خواهید شد. هر سازه به نحوی شما را مجذوب و شگفت زده می‌کند. حتما برای شما جالب است که بدانید شهر باتومی تنها در طی قرن گذشته به این میزان از پیشرفت و رشد رسیده است. باتومی شهری اروپایی در دل گرجستان بوده و سفر به آن خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه اطلاعات کاملی از این شهر زیبا برای راهنمایی شما قرار داده ایم. این شهر یکی از پرطرفدارترین شهرها برای سفر است و شما می توانید هزینه سفر به باتومی را در لیست قیمت تور باتومی پیدا کنید.

عکس باتومی

معروف ترین جاهای دیدنی باتومی
شاید باتومی در مقایسه با تفلیس مساحت کمتری داشته باشد اما جاذبه‌های گردشگری آن دست کمی از آن ندارد. جاده ساحلی باتومی و حس پیاده‌روی در این جاده زیبا را در هیچ کجای دنیا تجربه نخواهید کرد.

پل باتومی (Batumi Bridge)
اگر به آثار باستانی‌های عجیب و غریب علاقه دارید؛ در سفر به باتومی پیشنهاد ما به شما رفتن به پل ماخونتستی است. این پل 1000 سال پیش و با فوران آتشفشان ساخته شد. پل باتومی با خود شهر حدود نیم ساعت فاصله دارد و در روستای گردشگری کدا باتومی واقع شده است. در زیر این پل زیبا رودخانه بسلتکا جریان دارد. طبق شواهد و مدارک تاریخی، این پل و رودخانه یادبود شاه تامار در قرن 12 است. گردشگران در زمان چک کردن لیست قیمت تور باتومی، به لیست جاذبه‌های گردشگری هم دقت می‌کنند. به طور کلی در تورهای باتومی اغلب گردشگران را تماشای پل ماخونتستی می‌روند. در کنار این پل زیبا آبشار خروشان و پر آبی هم واقع شده که طبیعت بکری را ایجاد کرده است.

بوتانیکال گاردن باتومی (Batumi Botanical Garden)
بوتانیکال گاردن، باغ گیاه‌شناسی باتومی است. این باغ مساحتی 108 هکتاری داشته و در شمال باتومی واقع شده است. در زبان محلی به این منطقه "دماغه سبز" هم می‌گویند. بوتانیکال گاردن در سواحل دریای سیاه قرار گرفته و در زمان اتحاد جماهیر شوروی یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی شناخته می‌شد. در این باغ بزرگ و زیبا گیاهانی از مناطق مختلف دنیا مانند قفقاز، آسیای شرقی، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، منطقه هیمالیا، مکزیک، مدیترانه و استرالیا قرار دارند. به طور کلی این مجموعه دارای 2037 واحد گیاه زراعی است. 104 واحد از این تعداد گیاه متعلق به مناطق قفقاز بوده و از سال 2006 باغ گیاه‌شناسی بوتانیکال گاردن به عنوان نهادی مستقل کار می‌کند.

میدان اورانوسی (Europe Square)
میدان اورانوسی باتومی دارای یک مجسمه بزرگ با فوارهای زیباست. این فواره موزیکال از فاصله دور هم افراد را به سمت خود می‌کشاند. مجسمه موجود در میدان توسط دیوید کمالادز ساخته شده و به مناسبت گرامیداشت مدیا باتومی در سال 2007، به میدان اورانوسی آورده شد. مهم‌ترین جشنواره‌ها و کنسرت‌های باتومی در این میدان برگزار می‌شوند. در جای جای این میدان زیبا نیمکت و صندلی برای نشستن و تماشای رقص فواره موزیکال تعبیه شده است.

ساحل باتومی (Batumi Beach)
سواحل زیبای شهر باتومی در حد فاصل میان باتومی تا تفلیس واقع شده‌اند. بیشتر سواحل شهر باتومی شن‌هایی از جنس سنگ ریزه‌های کوچک و زیبا دارند. شنا و حمام آفتاب تنها دو نمونه کوچک از تفریح در ساحل باتومی هستند. در همه سواحل باتومی امکاناتی نظیر رستوران، کافه، پیست دوچرخه سواری و... برای مسافران و گردشگران تعبیه شده است. در خود شهر باتومی ساحلی 7 کیلومتری قرار دارد که هر دو طرف آن با درختان نخل تزیین شده و نمایی زیبای در شهر ایجاده کرده‌اند.

باتومی گرجستان

موزه هنر باتومی (Batumi Art Museum)
یکی از موزه‌های هنری و زیبای شهر باتومی، آجارا نام دارد. این موزه هنری دارای 2 طبقه است. معماری خاص و زیبای موزه آجارا هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. موزه آجارا در سال 1998 آغاز به کار کرد و تا کنون هم با اقتدار به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این موزه آثار مهم گرافیکی، مجسمه‌های زیبا، نقاشی و دیگر هنرهای تزئینی از هنرمندان بزرگ گرجستانی و خارجی قرار دارند. در این موزه آثار هنری از هنرمندان روسی و اروپایی که در قرن‌های 19 و 20 بوده‌اند؛ نگه‌داری می‌شوند.

علی و نینو (Ali and Nino Statue)
مجسمه علی و نینو در شهر باتومی و در نزیکی ساحل دریای سیاه، بلوار بزرگ باتومی و پارک معروف میراکل قرار گرفته است. این مجسمه عشق 8 متر ارتفاع دارد. مجسمه زیبای علی و نینو به دست هنرمندی بزرگ به نام تامار کوسیتادزه ساخته شده است. اولین بار ایده ساخت این مجسمه از رمان قربان سعید گرفته شد. نحوه قرار گیری مجسمه‌ها به گونه‌ای است که در یک حرکت مارپیچ به یکدیگر خواهند رسید و با عبور از دل هم باری دیگر از هم جدا خواهند شد. این نحوه چرخش درست همان اتفاقی است که در رمان قربان سعید رخ می‌دهد.

جاده ساحلی (Seaside Boulevard)
بدون شک یکی از بهترین تفریحات در سفر به باتومی، قدم زدن یا رانندگی در دل جاده ساحلی شهر است. جاده ساحلی مرکز شهر باتومی 7 کیلومتر مسافت داشته و 50 متر هم عرض دارد. تمام این ساحل با سنگ ریزه‌های زیبا و رنگی تزیین شده است. این منطقه زیبا و بکر گزینه خوبی برای پینیک‌های خانوادگی بوده و می‌توانید در کنار خانواده در آب‌های زلال سواحل باتومی شنا کنید و در شن‌های آن هم حمام آفتاب بگیرید.

فرودگاه باتومی کجاست؟
فرودگاه باتومی یکی از 3 فرودگاه اصلی و مهم گرجستان است. فرودگاه جدید باتومی در سال 2007 کار خود را آغاز کرد. این فرودگاه به طور همزمان می‌تواند 600.000 مسافر را در طی سال جابه‌جا کند. البته در طی چند سال اخیر و با توجه به رشد گردشگری در این شهر، میزان تردد در این فرودگاه 51% افزایش پیدا کرده است. فرودگاه باتومی به علت برخورداری از به‌روزترین استانداردهای جهانی، توانسته تاییدیه سازمان ملی هوانوردی آمریکا را به دست آورد. این فرودگاه در جنوب باتومی و در 20 کیلومتری شمال شرق منطقه هوپا، یکی از شهرهای ترکیه واقع شده است. همچنین در این فرودگاه ایستگاه ویژه اتوبوس هم قرار دارد که می‌تواند به راحتی و سریع مسافران را جابه‌جا نماید.

ایستگاه های قطار باتومی کجاست؟
مهم‌ترین ایستگاه راه آهن باتومی در سال 2015 آغاز به کار کرد. این خط راه آهن در طول روز 2 قطار را به سوی تفلیس و یکی را هم به سمت دو شهر ازورگتی و کوتائیسی روانه می‌کند. البته باتومی یک ایستگاه راه آهن قدیمی هم دارد که در سال 1900 آغاز به کار کرد و قسمتی از خط باکو-تفلیس- باتومی بود.

لیست قیمت تور باتومی

موقعیت ساحلی باتومی در امتداد دریای سیاه
شهر باتومی و سواحل آن در مجاورت با دریای سیاه قرار گرفته‌اند. به علت مجاورت باتومی با دریای سیاه، سواحل زیبا و بکری دارد و از آب و هوایی دلپذیر برخودار است. با فرا رسیدن روزهای گرم سال، بیشتر مردم به سمت سواحل باتومی می‌روند. سواحل باتومی که همگی در امتداد دریای سیاه قرار دارند؛ گزینه‌های خوبی برای حمام آفتاب و تفریحات ساحلی هستند.

جشن های معروف باتومی
در شهر باتومی هر ساله جشن‌های مختلفی برگزار می‌شوند. 5 تا از معروف‌ترین این جشن‌ها عبارتند از:

•    جشنواره پنیر قفقازی:
جشن پنیر قفقاز یکی از جشن‌های جالب در کشور گرجستان است. هر ساله برای حمایت از کشاورزان و انجمن پنیر سازان گرجی این جشن در باتومی و دیگر شهرهای گرجستان برگزار می‌شود. در جشن پنیر قفقاز بیشتر از 60 نوع پنیر جمع‌آوری می‌شود و برای تست و خرید در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. بدون شک می‌توان گفت جشنواره پنیر قفقاز یکی از شادترین جشن‌ها نه تنها در باتومی بلکه در سرتاسر گرجستان است.

•    جشنواره جاز:
از سال 1998 تا کنون شرکت استرن پرومشن در گرجستان سعی کرده تا فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف موسیقی را برپا کند. این جشنواره جذاب هر سال و در ماه جولای برگزار خواهد شد. در این ماه از سال شهر باتومی پذیرای موسیقی دانان، نوازندگان و بهترین خوانندگان از سرتاسر دنیا خواهد بود.

•    جشنواره تابستان باتومی
•    جشنواره فیلم باتومی
•    جشنواره پرنده باتومی


بهترین زمان سفر به باتومی
برای سفر به شهر باتومی تنها آب و هوا ملاک نیست. باید نکات مختلفی مانند شلوغی شهر و... را هم در زمان سفر در نظر داشته باشید. در ماه‌های شلوغ هزینه‌های سفر شما بالا خواهد بود. بهترین زمان برای سفری دلچسب و دلخواه به باتومی در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر است. در این ماه‌ها هوا مطبوع بوده و همین‌طور شهر شلوغ نیست و به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های مختلف آن دیدن نمایید.

کلام پایانی
باتومی در کشور گرجستان و در مجاورت با دریای سیاه واقع شده است. برخلاف کوچک بودن این شهر باید گفت دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری ازجمله مجسمه علی و نینو، جاده ساحلی، باغ گیاه‌شناسی و... است. در زمان چک کردن لیست قیمت تور گرجستان، حتما به زمان برگزاری معروف‌ترین جشن‌های این شهر هم دقت کنید تا بتوانید از آن‌ها هم دیدن نمایید. ما در لحظه آخر تمامی موارد لازم برای سفر به باتومی را شرح دادیم. اگر نظر و یا پیشنهادی در این رابطه دارید با ما در میان بگذارید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها