به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۰۸۰۲۲

سیستم پویا برای خودروهای برقی

سیستم پویا برای خودروهای برقی
گروه اقتصادی: سیستم شارژ پویا ابتکاری است که استفاده از باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر را ممکن و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه‌های شارژ باتری جلوگیری می‌کند.نخستین جاده الکتریکی جهان (E20) که به طول ۲۱ کیلومتر و در فاصله دو شهر اوربرو به هالسبری در حال ساخت است، مقدمه احداث سه هزار کیلومتر جاده الکتریکی در سوئد تا پیش از سال ۲۰۴۵ میلادی است.
 
از آنجایی که پارلمان اروپا در نشست ماه گذشته خود قانون ممنوعیت تولید خودروهای دیزلی و بنزینی از سال ۲۰۳۵ را تصویب کرد، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای این قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شتاب گرفته است.

سوئد بر پایه ابتکاری تازه ساخت یک جاده الکتریکی دارای امکان شارژ پویا را آغاز کرده که به خودروهای سواری و کامیون‌ها این امکان را می‌دهد که در طول حرکت باتری‌های خود را شارژ کنند؛ ابتکاری که استفاده از باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر را ممکن و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه‌های شارژ باتری جلوگیری می‌کند.

در این بزرگراه که در حدفاصل اوربرو به هالسبری، شهرهای بزرگ سوئد از جمله استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را به یکدیگر متصل می‌کند، سه روش شارژ پویای خودروهای عبوری در حال آزمایش است. نخست، احداث شبکه بالاسری کاتناری (OCS) که برای تامین برق مورد نیاز اتوبوس‌ها و قطارهای برقی استفاده می‌شود. دوم، سیستم رساناست که شبیه شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند. در این روش، صفحات ریلی زیر آسفالت جاده تعبیه می‌شود که خودروهای الکتریکی به هنگام عبور می‌توانند به صورت بی‌سیم شارژ مورد نیاز خود را تامین کنند.
در سیستم شارژ القایی هم تجهیزات ویژه‌ای در زیر جاده دفن می‌شود که الکتریسیته مورد نیاز را به سیم‌پیچ مورد نظر در خودروی الکتریکی ارسال می‌کند و سپس این سیم‌پیچ از آن برای شارژ باتری خودرو استفاده می‌کند.
برچسب ها: خودرو برقی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها