به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۴۰۸۰۴۴

انباشت تراشه در کره جنوبی رکورد زد

انباشت تراشه در کره جنوبی رکورد زد
گروه اقتصادی: موجودی نیمه رسانای کره جنوبی بیشترین افزایش را در هفت سال گذشته داشته که نشان دهنده تداوم تقاضای ضعیف برای تراشه‌ها با وجود رونق جهانی توسعه هوش مصنوعی است.به گزارش ایسنا، طبق داده‌های مرکز آمار کره جنوبی، موجودی نیمه‌رساناها در آوریل نسبت به سال گذشته، ۸۳ درصد افزایش پیدا کرد که بزرگترین افزایش از آوریل سال ۲۰۱۶ بود و شاخص رصدکننده موجودی، به رکوردی بالایی جهش پیدا کرد. در همین حال، ارسال از کارخانه‌های تولید تراشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد کاهش یافت و تولید ۲۰ درصد افت کرد.
 
تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی برای محصولات فناوری، با اشباع موجودی روبرو شده‌اند. فروش لپ‌تاپ‌های مک شرکت اپل در سه ماهه اول، ۴۰ درصد کاهش یافت که و به کاهش شدید فروش در بازار رایانه‌های شخصی دامن زد.

مدیران شرکت‌های لنوو، سونی و کوالکام که بزرگترین تامین‌کننده پردازنده‌های تلفن‌های هوشمند در جهان است، اخیرا گفته‌اند که انتظار دارند موجودی انبارها در سه ماهه دوم بالا بماند و بازارها در اواخر سال میلادی جاری به وضعیت عادی برگردند. اما بهبود  فروش تلفن‌های هوشمند ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

فعالیت صنعت تراشه‌ کره جنوبی، معیار مهمی برای سنجش تقاضای جهانی برای لوازم الکترونیکی است، زیرا این کشور، خانه شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اس کی هانیکس است که در زمره بزرگترین شرکت‌های نیمه‌رسانای جهان قرار دارند. عمده صادرات نیمه‌رسانای کره جنوبی، تراشه‌های حافظه است که در ساخت هر نوع محصولی از تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و دوربین‌های دیجیتال گرفته تا خودروهای متصل و دیتاسنترهای بزرگ استفاده می‌شوند. چین بزرگترین بازار این تراشه‌ها است.بر اساس گزارش بلومبرگ، صنعت تراشه بخش مهمی از اقتصاد کره جنوبی بوده و در حدود ۱۳ درصد از کل صادرات این کشور در آوریل سهم داشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها