به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۰۸۱۰۶
با مالکیت مشترک صندوق عربستانی بر النصر و نیوکسل

راه باز شد: احتمال بازگشت رونالدو به چمپیونزلیگ

راه باز شد: احتمال بازگشت رونالدو به چمپیونزلیگ
گروه ورزشی: مالک اکثریت سهام باشگاه نیوکسل، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF)، مالکیت چهار تیم بزرگ لیگ حرفه‌ای عربستان از جمله النصر را بر عهده گرفته است. یکی دیگر از این باشگاه‌‌های عربستانی الاتحاد است که با کریم بنزما به توافق رسیده است.
این تغییر و تحول مالکیتی در عربستان در چارچوب پروژه‌ای به عنوان پروژه سرمایه‌گذاری و خصوصی‌ساز باشگاه‌های ورزشی انجام شده است. PIF مالکیت 75 درصد از سهام چهار باشگاه الاتحاد، الهلال، الاهلی و النصر را به دست گرفت. 25 درصد باقی‌مانده سهام چهار باشگاه به بنیاد غیرانتفاعی‌ای واگذار شده که در اختیار وزارت ورزش عربستان است.
1882323
این در حالی است که مالکیت یک مجموعه بر چند باشگاه که همگی در یک لیگ حضور دارند در اکثر کشورهای دنیا از جمله در انگلیس و اسپانیا و دیگر قطب‌های فوتبالی غیرمجاز است. یوفا در گذشته دو تیم لایپزیش و سالزبورگ که مالکیت هر دو در اختیار ردبول بود را مجبور کرد در ساختار سازمانی‌شان تغییراتی گسترده ایجاد کنند تا اجازه حضور در رقابت‌های اروپایی را به دست بیاورند. اما در عربستان سعودی قانونی برای ممانعت از این نوع مالکیت‌ مشترک وجود ندارد.
صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) در اکتبر 2021 مالکیت اکثریت سهام باشگاه نیوکسل را به دست گرفت. این صندوق از آن زمان با تزریق سرمایه به باشگاه انگلیسی باعث شد نیوکسل جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.
1879185
با توجه به اینکه کریستیانو رونالدو در حال حاضر بازیکن النصر است و از این به بعد باشگاه النصر و نیوکسل مالکانی یکسان دارند این احتمال وجود دارد که کریستیانو خواهان حضور قرضی در نیوکسل شود. او به این ترتیب نه تنها بار دیگر می‌تواند در لیگ برتر به میدان برود بلکه فرصت حضور در چمپیونزلیگ را هم خواهد داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها