به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۱۳۹

چه غذاهایی به ترک سیگار کمک می‌کند؟

چه غذاهایی به ترک سیگار کمک می‌کند؟
گروه سلامت: به گفته متخصصان، دود تنباکو ترکیبی سمی از حدود ۷۰۰۰ ماده شیمیایی آزاد می‌کند که برخی از آن‌ها می‌توانند به گیرنده‌های عصبی در دهان آسیب برسانند. متخصصان یادآور می‌شوند که دود تنباکو ترکیبی سمی از حدود ۷۰۰۰ ماده شیمیایی آزاد می‌کند که برخی از آنها می‌توانند به گیرنده‌های عصبی در دهان آسیب برسانند و حس چشایی و حتی بویایی را کاهش دهند. با این حال این آسیب همیشه دائمی نیست. مطالعات نشان داده که در عرض دو هفته پس از ترک، متوجه خواهید شد که می‌توانید از طعم‌ها لذت ببرید.
 
در این‌ میان، برخی مواد غذایی می‌توانند شانس شما را برای ترک سیگار افزایش دهند که عبارتند از:
* شیر
اگر احساس کردید که می‌خواهید سیگار بکشید، یک لیوان شیر بخورید. در مطالعه‌ای که در مجله Nicotine & Tobacco Research منتشر شده، محققان از گروهی متشکل از ۲۰۹ سیگاری پرسیدند که کدام غذاها با طعم سیگار تداخل دارند. محصولات لبنی یکی از غذاهایی بود که طعم سیگار را بدتر می‌کرد.

* میوه‌ها و سبزیجات
بر اساس مطالعه دیگری که در ژورنال Nicotine & Tobacco Research منتشر شده است، سیگاری‌ها نسبت به افرادی‌ که سیگار نمی‌کشند، تمایل به خوردن میوه و سبزی کمتری دارند. متخصصان کلینیک مایو توصیه می‌کنند که وقتی احساس می‌کنید که هوس تنباکو در شما تشدید می‌شود، هویج خام یا هر میوه و سبزی ترد و خوشمزه‌ای را بخورید. موسسه ملی سرطان در آمریکا جویدن سیب یا کرفس را پیشنهاد می‌کند زیرا مشغول نگه‌داشتن دهان ممکن است نیاز روانی به سیگار را متوقف کند.

* تنقلات
وقتی سیگار را ترک می‌کنید، میل شما به میان‌وعده‌ها بیشتر می‌شود، عمدتاً به‌ این‌ دلیل که دیگر نمی‌توانید دست و دهان خود را با سیگار درگیر کنید. اگر برای دفع میل به سیگارکشیدن نیاز دارید چیزی را در دهان خود بگذارید، ذرت بو داده را امتحان کنید. این میان‌وعده کم‌کالری نه‌تنها با مشغول نگه‌داشتن دست‌ها و دهان به ترک سیگار کمک می‌کند بلکه می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید. کلینیک مایو همچنین استفاده از دانه‌های آفتابگردان، آدامس‌های بدون قند یا آب‌نبات‌های سفت را برای کمک به ترک سیگار توصیه می‌کند.
برچسب ها: ترک سیگار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها