به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۰۸۲۰۶

فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته جهان

فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته جهان
گروه اقتصادی: پیش از این، زنان چینی و هنگ‌کنگی در فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته جهان سلطه داشتند، اما با آشفتگی بازار چین در بسیاری از زمینه‌ها، زنان خودساخته از اروپا و ایالات متحده دوباره در صدر فهرست زنانی قرار گرفتند که خودشان ثروتشان را به دست آورده اند.

رافائلا آپونته-دیامانت
از ۲ ژوئن ۲۰۲۳، ثروتمندترین آنها رافائلا آپونته-دیامانت از سوئیس بود. او در سال ۱۹۷۰ شرکت حمل و نقل MSC را با همراه همسرش تأسیس کرد و هر دو ۵۰ درصد سهام آن را دارند. تجارت در حال گسترش آنها ثروتی بیش از ۲۸ میلیارد دلار به همراه داشته است. طبق گزارش فوربس، او هفتمین زن ثروتمند جهان و چهل و نهمین فرد ثروتمند جهان است.

دایان هندریکس
دومین زن ثرتمند خودساخته جهان، دایان هندریکس صاحب شرکت ساختمانی ABC Supply است. او به همراه همسرش این شرکت را تأسیس کرد و از زمان مرگ همسرش در سال ۲۰۰۷، مسئولیت را بر عهده گرفت.

جودی لاو
سومین نام این لیست، زن آمریکایی دیگری به نام جودی لاو است که پس از مرگ همسرش در ماه مارس، بر امپراتوری پمپ بنزین ها و فروشگاه های زنجیره ای نظارت می کند.

تاتیانا باکالچاک
تاتیانا باکالچاک، تاجر روسی که شرکت تجارت الکترونیک Wildberries را در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد، در رتبه ۴ قرار دارد.

وو یاجون
در میان زنان چینی که توانستند از جایگاه خود در میان ثروتمندترین های جهان دفاع کنند، وو یاجون رئیس شرکت Longfor Properties، ششمین زن خودساخته و ۲۳۶اُمین ثروتمند جهان است. کاهش ارزش شرکتش در سقوط املاک چین که در نهایت منجر به کناره‌گیری او از سمت ریاست در اکتبر ۲۰۲۲ شد، باعث پایین آمدن نام او در این فهرست شد. وو با تأسیس شرکت املاک و مستغلات هنگ‌کنگ به همراه همسرش و پس از آن، ثروت خود را به دست آورد. وو، پس از طلاق، ریاست شرکت را بر عهده گرفت.

مگ ویتمن
در ایالات متحده و چین به طور یکسان، زنان خودساخته اغلب شرکتی را با شوهرانشان، یکی از اقوام مرد یا یک شریک مرد تأسیس کرده اند. برای یافتن یک مثال متضاد، باید کمی پایین تر از ۸ زن برتر خودساخته در ایالات متحده و جهان جستجو کرد. مگ ویتمن، مدیر عامل سابق Ebay، Hewlett-Packard و Quibi و سفیر فعلی ایالات متحده در کنیا، ثروتی بالغ بر ۳ میلیارد دلار دارد و یازدهمین زن خودساخته ثروتمند آمریکا است. فوربس به او نمره خودساخته ۶ از ۱۰ را می دهد.

ژو کانفی
در سطح بین المللی، ژو کانفی، نهمین زن خودساخته ثروتمند جهان وجود دارد. این زن هنگ کنگی شرکت سازنده صفحه نمایش لمسی Lens Technologies را در روزهای اولیه رونمایی از گوشی های هوشمند تأسیس کرد و تامین صفحه نمایش های اولیه آیفون را نیز به عهده داشت. ژو به عنوان یک کارگر مهاجر از یک خانواده روستایی که بر مرگ زودهنگام یکی از والدین و ترک تحصیل غلبه کرده بود، امتیاز ۱۰ از ۱۰ را کسب می کند.

ژونگ هوی‌جان
در همین حال، همتایان چینی ژو که از نظر ثروت بالاتر از او قرار دارند، ژونگ هوی‌جان از داروسازی Hansoh و وانگ لایچون از Luxshare Precision، هستند. هوی‌جان نمونه‌ای از ثروتمندانی است است که از رونق اخیر بیوتکنولوژی در چین سود برده‌اند.

جیان جون
سایر زنان خودساخته در این بخش که هنوز جزو ثروتمندترین های جهان نیستند، اما ثروتشان در حال افزایش است، جیان جون، سازنده فیلر و ایمپلنت صورت Imeik Technology با ثروت ۵.۳ میلیارد دلاری، فن دایدی، تولید کننده کلاژن و محصولات مراقبت از پوست Giant هستند.

وانگ لایچون
وانگ لایچون، که با تولید کانکتورهای الکترونیکی برای اپل و دیگران ثروت خود را به دست آورد، همچنان در بین ۸ نفر اول ثروتمندترین زنان خودساخته جهان در سال ۲۰۲۳ باقی مانده است، اما معاصران او از صنایع الکترونیک و تلفن همراه مانند ژو کانفی یا لَم وایینگ مدیر شرکت Biel Crystal که هر دو تامین کننده صفحه نمایش بودند، از ۸ نفر اول خارج شده اند.
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: ثروتمندان جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها