به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۰۸۲۲۳

پایان بورس امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

پایان بورس امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
گروه اقتصادی:معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، سهام خودرویی‌ها در روز جاری، توجه اهالی بازار سرمایه را به خود جلب کرده است. به طوری که عموم سهم‌های خودرویی در بازار امروز افزایش قیمت خوبی را تجربه کردند.به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی پایان یافت که شاخص کل توانست با وجود تعطیلی بازار سهام در دو روز گذشته افزایش یابد. البته شاخص این رشد را تا حد بالایی مدیون رشد سهام خودرویی‌ها بوده است. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۹ هزار و ۸۶۷ واحدی که معادل ۰.۴۳ درصد این شاخص است، موفق شد به ارتفاع دو میلیون و ۲۸۹ هزار واحد برسد.

همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۰.۶۶ درصدی تراز ۷۷۶ هزار و ۴۱۴ واحدی را ثبت کرد. گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان نشان می‌دهد.لازم به ذکر است بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. به طوری که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۱۵ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

با وجود اینکه نماگرهای بورس امروز صعودی بودند، اما همین پایین بودن ارزش معاملات و خروج پول حقیقی در مقطع فعلی نشان می‌دهد بازار سرمایه همچنان در مسیر صعودی قرار نگرفته و صرفا به دلیل رشد مقطعی گروه خودرو شاخص کل رشد حداقلی را تجربه کرده است.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، پی‌پاد و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خودرو و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.چکاوه با افزایش ۱۰.۷۷ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، البرز نیز با افت ۶.۹۵ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شجم، خبهمن و خگستر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وبملت، خگستر و خودرو نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وگستر، کماسه و شخارک خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کیسون، دهدشت و خریخت رقم خورد. همچنین ونیکی در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سنیر بود.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها