به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۲۵۴

هشدار در مورد پرستاران  کشورهای فقیر 

هشدار در مورد پرستاران  کشورهای فقیر 
گروه بین الملل: «شورای بین‌المللی پرستاران» در مورد مهاجرت پرستاران آموزش دیده از کشورهای فقیر به کشورهای پیشرفته جهان هشدار داد.
این سازمان روند مهاجرت و استخدام پرستاران کشورهای فقیر توسط کشورهای ثروتمند را «غیر قابل کنترل» توصیف کرد.تحقیقات در کشور آفریقایی غنا نشان داد که بیمارستان‌های این کشور به «به طرز نگرانی‌آوری» با کمبود پرستار آموزش دیده مواجه هستند.
معمولا پرستاران برای کسب درآمد و برخورداری از شرایط بهتر از این کشورها مهاجرت می‌کنند.در غنا، آشنایی پرستاران با زبان انگلیسی و کیفیت شیوه آموزشی این کشور باعث شده که سال گذشته بیش از هزار و دویست پرستار از غنا جذب مراکز درمانی بریتانیا شوند.بیمارستان‌های غنا می‌گویند مهاجرت کادر درمانی می‌تواند بر کیفیت خدمات درمانی تاثیر گذارد و ارائه به موقع این خدمات به بیماران را با تاخیر مواجه کند.
در مورد کاهش کیفیت خدمات درمانی در نتیجه خروج پرستاران با تجربه نیز نگرانی وجود دارد.
در عین حال، وزارت بهداشت بریتانیا می‌گوید که فعالانه می‌کوشد مانع از استخدام کادر درمانی از کشورهایی شود که خدمات بهداشتی «شکننده‌ای دارند.»
بخش عمده پرستاران مهاجر توسط نهادهای وابسته به سازمان ملی خدمات درمانی بریتانیا استخدام می‌شوند که یک نهاد عمومی با بودجه دولتی است.
برچسب ها: پرستاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها