به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۰۸۳۲۲

عجیب‌ترین عادت‌های غذایی در دنیا را بشناسید

عجیب‌ترین عادت‌های غذایی در دنیا را بشناسید
گروه سلامت: سفر شامل یادگیری زیادی در مورد فرهنگ‌ها، غذاهای مختلف و عاداتی است که منحصر به یک کشور خاص است. شما در مورد انواع چیزهای مختلف جهان آگاه می‌شوید، برخی بسیار منحصر به فرد و برخی بسیار عجیب و غریب. در حالی که غذا بخش مهمی از سفر است، در اینجا برخی از عادات غذایی عجیبی که در مناطق مختلف جهان اتخاذ شده است، آورده شده است. شما باید قبل از رفتن به این کشورها آنها را بشناسید تا در چاله شرمساری اجتماعی نیفتید.
 
۱. گرینلند و ایسلند، غذای فاسد
از زمان وایکینگ‌ها در گرینلند و ایسلند، یک سنت شناخته شده حفاری مواد غذایی فاسد وجود دارد. معروف ترین خوراکی فاسد تخمیر شده گوشت کوسه گرینلند است. کوسه فاقد کلیه است که طعمی تند به آنها می‌دهد، که برای جمعیت محلی ساکن در آنجا خوشمزه تلقی می‌شود. آنها را حدود ۱۲ هفته در زیر زمین نگه می‌دارند، استراحت می‌دهند و سپس می‌پزند.

۲. تانزانیا/کنیا، خون حیوانات
عجیب‌ترین عادت‌های غذایی در دنیااز همه عجیب‌تر، جنوب کنیا و شمال تانزانیا است. آنها از خون حیوانات به خصوص خون گاو در برخی مواقع لذت می‌برند. عمدتا محدود به مردم ماسایی است که از آن به عنوان معجون جشن استفاده می‌کنند. تولد فرزند باشد یا مراسم ازدواج، خون حیوانات را می‌نوشند. همچنین برای رهایی از خماری توسط برخی مصرف می‌شود. این روش باعث ایجاد لرز در ستون فقرات می‌شود. آنها لوله‌ای از بامبو را در رگ گردن گاو فرو می‌کنند و خون را بیرون می‌مکند.

۳. چین، تخم مرغ هزار ساله
چین غذاهای لذیذ را از تخم مرغ هزار ساله مصرف می‌کند! این غذا ممکن است برای شما بسیار سمی به نظر برسد، اما چینی‌ها آن را دوست دارند. ظاهرا در برخی از مناطق چین مانند کیک هات می‌فروشند. آنها از سولفات مس سمی برای تسریع فرآیند به جای جوش شیرین استفاده می‌کنند.

۴. کره، شراب موش
موش‌ها که با ماده‌ای که کاملا مشمئزکننده به نظر می‌رسد، ساخته شده‌اند، خواص دارویی آن را عصاره می‌کنند. فقط از موش‌های مرده تازه متولد شده تهیه می‌شود و قبل از سرو به مدت ۱۲ تا ۱۴ ماه در مایع استراحت می‌کنند. اگر مهم باشد، بدون مو در مایع غرق می‌شوند. هر چقدر هم که وحشتناک به نظر برسد، حقیقت دارد!

۵. ماهی بادکنکی ژاپنی
ماهی پف کرده ژاپنی در ژاپن یک غذای لذیذ است که بسیار گران قیمت است. این چنین حق امتیازی است که مردم برای ماهی در حراجی‌ها پیشنهاد می‌دهند. اگرچه ماهی لوکس و زیبا است، اما حاوی تترودوتوکسین سمی است که نیاز به آماده سازی دقیق و دانش قبلی قبل از پختن دارد. ژاپنی‌ها عاشق این پروتئین کشنده هستند که به ویژه در رستوران‌های گران قیمت فروخته می‌شوند. حدود ۱۲۰ نوع ماهی پفی و بیش از ۲۲ نوع آماده سازی برای همین ماهی وجود دارد. گونه خاص شامل ماهی تورافوگو یا ببر ماهی است.

۶. آروغ زدن در مصر
آیا فکر می‌کنید آروغ زدن نشانه بی‌احترامی به هموطنانتان است؟ خب، در مصر اینطور نیست. آروغ زدن بعد از غذا در مصر بسیار دوستانه تلقی می‌شود زیرا نشان می‌دهد که فرد کاملا از غذا لذت می‌برد و این یک آداب غذاخوری است. این یک نشانه قدردانی است که می‌توانید به سرآشپز بدهید. اگر آروغ بزنید، خوشحال و راضی خواهند شد!

۷. مدیتیشن با قارچ جادویی در سیبری
کمی قارچ جادویی همراه با مدیتیشن برای مغز شما معجزه می‌کند. مردم سیبری قاطعانه به این اعتقاد دارد. قارچ‌های جادویی را در نظر بگیرید و به تمرکز عمیق بروید. گفته می‌شود که با خوردن این غذا، حس شادی بدن بیشتر می‌شود. چقدر عجیب اما جادویی، نه؟

۸. بشقاب خود را در چین پاک نکنید!
اگر فکر می‌کنید تمیز کردن بشقاب هنگام صرف غذا نشانه خوبی است، در اشتباهید. در چین، اگر بشقاب خود را خالی بگذارید، نشانه آن است که هنوز گرسنه‌اید و سیر نشده‌اید. گذاشتن یک لقمه کوچک به این معنی است که شما کاملا سیر شده‌اید و غذای شما غذای خوبی بوده است. دیدن تغییر فرهنگ از یک نقطه جهان به نقطه دیگر بسیار سرگرم کننده است.
مرجع : برنا
برچسب ها: عادت‌های غذایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها