به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۰۸۳۴۱

این استان ها در انتظار رگبار و طوفان باشند

این استان ها در انتظار رگبار و طوفان باشند
گروه جامعه: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده در برخی استان‌ها و وقوع تندباد لحظه‌ای در برخی نقاط کشورخبر داد.صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و به‌تدریج خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده، گاهی همراه با وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک و تگرگ رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه (۱۸ خردادماه) همین شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده، برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز در بر خواهد گرفت.

به گفته ضیاییان جمعه (۱۹ خردادماه) در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز جو آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود. تنها در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان بارش خواهد بود. روز جمعه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شنبه (۲۰ خردادماه) در برخی نقاط شمال غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه (۲۱ خردادماه) در شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

 وی افزود: روز پنجشنبه در استان‌های، قزوین، البرز، تهران و قم در ساعات بعد از ظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و تا روز جمعه در نوار شرقی و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی امروز و فردا به سبب نفوذ هوای خنک در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی افزود: روز پنجشنبه تا ظهر جمعه خلیج فارس و دریای عمان و تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ خرداد ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد وبرق، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲  و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه ‌(۱۹ خردادماه) قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد  با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای  ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی بارندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها