به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۸۴

هلن میرن جایزه سینماتک را هم دریافت می‌کند

هلن میرن جایزه سینماتک را هم دریافت می‌کند
گروه فرهنگی:هلن میرن به‌عنوان دریافت‌کننده جایزه سینماتک آمریکا در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.هلن میرن که سال ۲۰۰۷ برنده جایزه اسکار و بفتا برای فیلم «ملکه» شد و ۳ بار دیگر برای فیلم‌های «آخرین ایستگاه» به عنوان بازیگر نقش اصلی و «گاسفورد پارک» و «جنون شاه جورج» به عنوان بازیگر مکمل نامزد دریافت اسکار شده، سی و هفتمین دریافت کننده جایزه سینماتک آمریکا شد.
 
وی این جایزه را ۴ نوامبر در بورلی هیلتون لس‌آنجلس دریافت خواهد کرد.این بازیگر اکنون با فیلم «سریع ایکس» روی پرده‌های سینماهاست.ریک نیکیتا، رییس هیات مدیره سینماتک گفت: هلن میرن برنده جایزه اسکار، تونی و امی سه تاج بازیگری شده است و نمادی بی‌نظیر در میان بازیگران است. او شخصیت‌های متنوع از ملکه تا زن جنگجو را با مهارتی منحصربه‌فرد به تصویر کشیده و در عین حال هرگز طراوت و جذابیت خود را از دست نداده است. هوشی قوی و قدرتی عاطفی از طریق او وارد نقش‌هایش می‌شود و کاری می‌کند که دوربین این ویژگی را به ما نشان دهد.

رایان رینولدز، اسکارلت جوهانسون و اسپایک لی در ۳ سال اخیر و جودی فاستر، تام کروز، آل پاچینو، بن استیلر، جری بروکهایمر و استیون اسپیلبرگ در سال‌های پیشتر برنده این جایزه بودند.هلن میرن ۷۷ ساله بازیگر بریتانیایی جایزه تونی و جایزه لارنس اولیویه را برای ایفای نقش ملکه الیزابت روی صحنه تئاتر کسب کرده است. او ۴ جایزه بفتا، ۳ گلدن گلوب و ۵ امی هم در کارنامه دارد و ۴ بار برنده جایزه انجمن بازیگران شده است.
برچسب ها: هلن میرن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها