به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۴۰۷

چرا گاهی ساق پایم درد می‌گیرد؟

چرا گاهی ساق پایم درد می‌گیرد؟
گروه سلامت: درد ماهیچه ساق پا یک علامت شایع به خصوص در ورزشکاران است. این درد ناگهانی ممکن است تیز یا مانند یک درد مبهم در پشت ساق پا باشد. بیشتر به دلیل گرفتگی یا آسیب کشیدگی عضلانی در حین فعالیت است.به گزارش برنا، دلایل مختلفی برای درد ماهیچه ساق پا وجود دارد، از جمله شرایط جدی مانند بیماری شریان محیطی، آسیب عصبی، تروما، یا ترومبوز ورید عمقی. در ادامه سایر علل بالقوه درد ساق پا که به طور ناگهانی رخ می‌دهد آورده شده است.
 
پای تنیس
معمولاً یک آسیب ورزشی است و بیشتر افراد میانسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است درد ناگهانی و شدید (حاد) در وسط ساق پا احساس کنید و ممکن است احساس کوبیدن یا شنیدن صدای قلقلک داشته باشید.
معمولاً پارگی عضله گاستروکنمیوس است و همچنین می‌تواند به دلیل جمع شدن مایع بین این عضله و کف پا رخ دهد. حدود ۱۰ درصد از افرادی که علائم پای تنیس را تجربه می‌کنند، در واقع لخته خون دارند، نه فشار ساق پا.

گرفتگی عضلات ساق پا
یک علت با احتمال کمتر اما اغلب دردناک، گرفتگی یا اسپاسم عضلانی است. این انقباض غیرارادی عضله کوتاه مدت است، اما ممکن است آنقدر قوی باشد که باعث کبودی شود.

کبودی عضلات ساق پا
ضربه مستقیم به ساق پا ممکن است باعث کوفتگی (کبودی) شود زیرا خون در آن ناحیه جمع می‌شود. بیشتر کبودی‌های عضلانی خفیف هستند.

لخته خون
درد حاد ساق پا همچنین ممکن است نتیجه ترومبوز ورید عمقی، لخته شدن خون در ورید باشد. همراه با درد می‌تواند باعث موارد زیر شود:
• تورم
• گرما
• قرمزی در محل
لخته‌ها می‌توانند شکسته شوند و به ریه‌ها بروند، که جدی و تهدید کننده زندگی است.

کیست بیکر
کیسه‌ای پر از مایع است که معمولاً در نتیجه آرتریت در مفصل زانو ایجاد می‌شود. ممکن است باعث تورم یا درد شود یا اصلاً علائمی نداشته باشد. کیست بیکر بزرگ یا پاره شده می‌تواند باعث درد یا تورم ساق پا شود.
معمولاً این کیست‌ها خود به خود برطرف می‌شوند، اما گاهی اوقات تزریق استروئید در مفصل می‌تواند تورم و ناراحتی را کاهش دهد

آسیب تاندون آشیل
پارگی تاندون آشیل باعث درد حاد در پشت مچ پا یا پایین ساق پا در زیر ماهیچه می‌شود. در برخی موارد ممکن است صدایی هم شنیده شود.
برچسب ها: درد ساق پا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها